måndag 30 januari 2012

Slut på bloggandet...finito, the bitter end



Närå Moi slipper ni inte i första taget......

Jaha så var även jag där,
 där vid dagen D,
dagen då bildminnet tog slut på bloggen.
Slut, finito , the bitter end of Carpe Diem hos Skogssäter.
Inte då !
Mitt bildminne räckte i tre och ett halvt år ,
1160 inlägg med i snitt fem pics i varje inlägg
plus butiksbloggen som med sina 209 inlägg
snittar på tre pics i varje.
 Om man roar sig med att räkna ut
vad det blir .......då har jag publicerat  6427  bilder.

6427 !!!!!

Å det är bara en liten del av fotandet som
publicerats ska ni veta.

Oh my..... undrar när har jag hunnit med detta ?????
Jobbar ju ,numera sen i oktober
visserligen bara 85 % istället för heltid
och lever ju faktiskt ett
ganska händelserikt liv vid sidan av bloggen
också.

Jag bloggar för att det är roligt ,
 publicerar och skriver ENBART
inlägg när jag känner för det och uppenbarligen
har jag väl känt för det några gånger ,upplever inte att
det tar "nån" tid.
Picsen ska ju ändå sparas,redigeras
och mappas på datorn.

För att dryga ut bildminnet  har jag
hela tiden minskat
 ner bilderna till 25% ,
men nu var det alltså slut, finito
the bitter end .



Vad gör man då om man inte vill blogga utan pics 
eller flytta till ny adress ?

Jo man lägger till en skribent
och ger den adminrättigheter å
vips räcker det i tre och ett halvt år till ,
 6427 pics till .
Vilken tur !



Jag tror , märk väl TROR
att jag lyckas fixa över alla inställningar så
det ser ut som Moi även om jag loggar in
som "nån" annan.
Om ni får nån kommentar från Darlingen
eller om han helt plötsligt lägger sig som följare på
bloglovin kan ni vara lugna.
Det är INTE han , bara hans admin :-)



Av dagens snittade fem pics är tre på
min tackförhjälpenattbokaresapresent
som jag fick förra veckan av min bästa A-L
när jag hjälpte henne att
komma ett steg närmre deras
dröm om att flytta till Spanien.

Ser ni att det är en LillPrins !
 Han har fått hedersplatsen i vardagsrummet,
i en gammal silversåssnipa mitt
bland virkade rosor , bredvid ljusstaken med
foton på riktiga LillPrinsen
där sitter han och sprider
sitt budskap på tagsen han hade
om halsen.

"Lyckans fjäril sätter sig på den som har tid att vänta".

Vem hinner vänta ???
Men lycklig är jag ändå :-)


De andra två picsen är på vad som står på
bardisken i köket just idag.
Vide .

Så var det med det ,
Moi slipper ni inte bara för
en sån liten detalj som att bildminnet är slut .

Slut för idag, finito,
the bitter end .

Å vet ni ...idag är jag ledig :-)
Då blir det en egendag med
socialt umgänge, nagelfix, eurouttag
å kanske nåt litet nyshoppat att ha på sig
på resan .
Ja åsså klämma in lite tvätt, handling å städning med såklart.
Här gör var och en det den är bäst på.......
Igår blev taket i vardagsrummet klart ,
ni hajjar fördelningen va ?

Ha en fin dag , det ska jag ha

Kram Bittan

2 kommentarer:

Elzie sa...

Vettig fördelning tycker jag. Speciellt för dina axlar, haha. Vilken present du fick. Så himla söt groda. Med krona och allt!
Hoppas du har en fin ledig dag. Här har helgarbetet klarats av nu så min lediga dag kommer i morron.
Ha det så gott.
Kram Elzie

Ninnis sa...

Ska du skrämmas så där...haha...svalde fel med kaffet...=)

Vilken underbar liten groda !

Ha det bra !

Kram Ninni

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin