torsdag 17 februari 2011

Kategori fundering och lite nytt, inlägg no 2 av misstag idag

Halloj !

Sitter här och funderar lite om bloggandet 

Är ju medlem både i Fabriken,Svenska Inredningsbloggar, 
Pyblo,Svenska trädgårdsbloggar och på 
några ställen till.
Ibland passar mina inlägg här och ibland där 
och ibland ingenstans.
Om jag skulle vara tvungen att välja en 
kategori för min blogg så skulle det vara 
i kategorin "Bittanbloggar"
där jag för övrigt skulle vara rätt ensam :-)
Eller möjligen i "Såna saker som jag gillar och lite knasigatankarbloggar "
Där kan jag nog hitta några likasinnade.
Skit samma förresten.
Jag tänker fortsätta med en salig blandning.
Hoppas du vill fortsätta att titta in till mej och
 min blandade värld :-)


Kul att så många gillade mina beiga skor.
Jag älskar dem !!!!
T o m så mycket att det blev ett par svarta också eller två par 
i hallen rättare sagt för
Prinsessan köpte ett par svarta hon med.

Passar perfekt till väskinvestering
med tillhörande plånbok no 2.
Väska no 2 är en svart Guess ,lite mindre än den vita,
men även den med massor av detaljer.
Plånboken däremot är  modell kingsize
och kan även användas som en miniväska.


När jag ändå halkade in på dessa lite annorlunda inredningsdetaljer 
måste jag visa vad jag äntligen fick till häromdagen.
Eftersom jag till slut har gett upp hoppet att hitta tre
gamla provdockor i olika storlek ,
helst gratis ,så fick det bli något helt annat.
Detta blev nog t o m bättre, för på tre provdockor
hade det bara fått  
plats ynka tre klänningar/tunikor.


Såg en klädställning i lagom storlek 
på nån blogg och tänkte..... perfekt en
sån ska jag ha i sovrummet.
Med lite pimpning blev den precis så som jag ville ha den.
99 spänn och lite gamla spetsar . 
Så gratis det kan bli :-)


Har lagt in en beställning på lite snirkliga järnmojjsar 
längst upp och konsoller vid sidorna.
Får se när det kan bli gjort.
Imorgon går han på jour igen ,min Smed
fredag kväll
till nästa fredag morgon.
Då brukar både det sociala livet och fixandet
ligga totalt nere här hemma.
FEM hela veckor sen sist ,jag tyckte precis att det var
i fredags vi firade att han gick av
förra gången.


Hur bromsar man tiden nån som vet ?????
Eller.....kanske inte just nu i denna kylan men
framåt sommaren !!!



Summa summarum denna veckan:
Kärlek,romantik ,firande,kläder,lull lull........
nästa gång ska jag nog se till att få till ett riktigt rått inlägg .
Oj nu lovade jag kanske för mycket :-)
Titta in då ,får vi se om jag lyckas.

Här får ni den obligatoriska dagens blomma som idag är löktulpaner
planterade i en IB Laursen skål.
Varsågod !!!





Den fick jag dagen innan vi åkte till 
USA av mina bästaste A och J.
Vad bortskämd jag är egentligen....
har fått så mycket blommor och presenter  nu när jag 
varit hemma så det värmer ända in i ♥
Hade den på glasverandan som inte är speciellt uppvärmd
när vi var borta.
och där står den lika fin än snart 3 veckor senare.
Där har jag förresten även ställt de obligatoriska
långskaftade MÖRKRÖDA rosor med sky som jag 
fick på 25-årsdagen.
Hoppas de håller lika bra.
Försökte hinta lite innan .....att om du möjligen tänker köpa blommor
så skulle nåt rosa eller vitt va fint :-)

Jag har ALLTID gett dig såna här låååååååånga
MÖRKRÖDA och det ska du ha
nu med punkt sa han när jag skrattande öppnade jätttebuketten.
Dem får ni säkert en annan dag :-)

Nu hör det till saken att jag varje gång
detta inträffar ,sisådär tre fyra gånger om året svär jag
över att jag saknar en så hög vas typ golvmodell.
Han lyckas alltid hitta de längsta som går att uppbringa
och vem vill klippa av dem ?
Inte Moi i a f så , tur att det alltid är med en massa
silkepapper som man kan stötta upp med.
Nu SKA en passande vas inhandlas snarast för vem vet det kanske
dyker upp en lååååååååång RÖD bukett igen nån dag :-)




Massor av kramar och please
hjälp mig att hålla tummarna att
jag får ha min JourDarling hemma imorgon kväll.
Åtminstone en yttepytteliten stund .
Även om han bara ligger i soffan i långfillingar ,skäggig och 
säger att nä det där är ingen ide att göra för snart ringer den j....a telefonen
så är det rätt mycket mysigare och lugnare att ha honom i
soffan än att ha honom ute på vägen.
Fast när lönen kommer så är det förresten bättre att han 
har åkt ut några ggr ....fast INTE just en fredagskväll  dårå:-)


Kraaaaaaaaaaaaam Bittan



TILLÄGG 
Detta inlägg skrev jag idag när jag hade tid,
tanken var
 att det skulle publiceras imorgon bitti 
då jag inte har tid . 
Lyckades istället
slinta på schemalagtknappen 
så därav blev det två lååånga inlägg idag.
Missa inte dagens Varningsinlägg nedan,
speciellt inte du ARJA:-)

6 kommentarer:

Elzie sa...

Nej men vilka funderingar du har. Din blogg ska vara precis som den är nu, det är ju därför det är så kul att besöka dig. Att få sig ett skratt emellanåt när det varit lite tok att läsa. Så bara fortsätt du som du börjat.

Måste säga att jag gillar dina inköp. Du har väldigt bra smak.

Vete sjutton om vi inte var mer uthärdiga när vi var yngre! Med tanke på din brudklänning så tror jag det. Själv har jag inte haft något så ljuvligt på mig, tyvärr, så jag kan inte säga hur det känns, men man måste väl känna sig som en prinsessa - åtminstone för en dag!!

Hoppas du har en bra kväll.
Kram Elzie

Arja sa...

Halloj! Men vad är det här tänkte jag när jag började läsa. Givetvis massor av snygga skor & väskor som man själv vill haaaaaaaa!!! Tills jag kom längre ner hahahahaaaa.
Jippi, äntligen .....

ps. fortsätter kommentera på nästa inlägg kraaaaaaaaaaam

Michelle´s Passion sa...

Vad fin klädställningen blev, har sett en liknande i en tidning, ska nog linda lite stänger i min blivande walk in closet som vi ska ha i sovrummet...kram Michelle

Anonym sa...

Funderingar är alltid bra att ha! Gillar dock din mixade värld och Bittans "knasigatankarbloggar" lol. Här har jag fått många härliga skratt och mått så bra.

Så himla läckra skor, väska och plånbok i svart *me like*

Bra idé med klädställning har också sett något liknande i en blogg.

Alltid bra att få en grundidé som man kan spinna vidare på.

Ha en fin kväll!

Kram Renate

Anonym sa...

Hallå på dej,var lugn bittan,du kommer säkert att få gifta om dej,han brukar väl göra som du säger..Ha en trevlig helg!
Kram annika

Arja sa...

Halloj vännen!
Vill önska dig en trevlig fredag och hoppas att du har darlingen i soffan hahaa en liten stund i af .
När jag gjorde mitt inlägg så gick tankarna till dig hahaaaaaaa. Absolut inget illa menat :O) men när du har vägarna förbi.... så måste du köpa med dig revben... om inte annat till darlingen, mata honom med dom och du får allt du önskar dig LAS VEGAS HERE I COME!!!
ses imorn, expressen,aftonbladet,Bt och Bittan det tar vi efter frukosten kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin