lördag 22 februari 2020

Något blått, något lånat och något fått




Bättre sent än aldrig ......
Här kommer första delen från förra helgen.
Årets bröllop here we go.
Som enda gäster fick vi äran att få vara med och dela den stora dagen
med bästa vännerna.
Vi var både vittnen, fotografer och tja vad man nu kallar det för på
ett borgligt bröllop i vår ålder ........
tärna och bestman låter väl bra . 





Bruden var som sig bör klädd i något blått,
något lånat och något fått.
Blått var klänningen , fått var morgongåvan
och det lånade var faktiskt min mammas/numera min gamla päls. 
När jag var liten hade jag en matchande likadan som sen Prinsessan 
fick när jag hade mammas. 
Jag och min mamma matchade ett par vintrar innan jag växte ur min
och jag och Prinsessan gjorde samma sak när den var lagom till henne.
Båda hänger numera hemma i garderoben tillsammans med en minkpäls
som luftas en gång vart sisådär femte år.



 På alla hjärtans dag d v s dagen innan bröllopet 
var det dropinvigslar här på herrgården.
Att gifta sig dagen efter det var vältajmat 
då alla ballongbågar och dekorationer var kvar
så fotoställen rådde det ingen brist på.


Jag har fortfarande inte hunnit gå igenom kamerabilderna
 men mobilpicsen utan redigering som ni ser här blev helt okej.








Om det varit bättre väder och om vi hade haft mer tid hade vi fotat 
 nere vid Vättern och vid rosariet bredvid men eftersom vi hade en tid att passa för 
den bokade bröllopslunchen och fler fotoställen inplanerade på vägen 
mot resten av helgen så det fick räcka med ett gäng på trappan och några utanför.





 Fortsättning följer på en så himla lyckad bröllopshelg i dagarna två.
Ha det bäst.

Kram B 







Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin