söndag 23 februari 2020

Färgglad gourmetPrinspasta och en briljant ide



L som i en lördagslunch när Lillebror får bestämma ......
ja för halva min lediga lördag spenderades med en dotter och två småPrinsar.
Bästa lediga lördag man kan tänka sig:-)
Däremot fick den där utflykten med b l a bio som var planerad ställas in
då storebror var krasslig.

Istället kom jag på en alldeles fantastisk briljant ide i lusthuset på morgonen
och hann faktiskt förverkliga den delen som jag kunde lösa själv innan 
sjuklingen , hans mamma och lillebror dök upp.

Stora lilla hjärtat som hade feber fick vila på våran soffa istället för hemma...... 
under tiden härjade lillebror fritt och det gjorde han med besked haha:-)
Han var lite konfunderad då han inte hittade tvättmaskinen uppe i lekrummet 
där den rena tvätten låg på sängen.
Han lovade nämligen dyrt och heligt att om han skulle
 gå upp och leka själv så skulle han att hjälpa mej med tvätten som låg där :-) 
Måååååmååååå var är tvättmaskinen ?






När lillebror får bestämma blir det
färgglad pasta och köttbullar eller korv som han just nu kallar det mesta för.-)




Med riven parmesan och en kall sås till
blev det en riktig gourmetlunch.


Ja just det......
en där briljanta iden jag fick i lusthuset köpte mannen
som tur var rakt av när han väl kom hem. 
Han kommer att lösa det jag kom på i veckan när han jobbar kväll
och har lediga förmiddagar.
Om lördagen var en "lugn" ledig hemmadag så lär söndagen
bli något helt annat.
Mot byggvaruhuset för att köpa golv till de två köken
som ska börja bytas i morgon .
Det och en sväng förbi de andra Prinsarna
som varit på hockeyhotellweekend sen i fredags.
Rapport över hur det hade gått fick jag när de var på väg hem igår kväll :-)

Ha en härlig söndag.

Kram B 
  

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin