fredag 21 februari 2020

Fredagstankar och en och annan klokhet


Godmorgon på er !

Hoppas allt är fint.

Här är det tidig fredagsmorgon efter en sååååå lyckad och mysig tjejtorsdagskväll.
Nya rummet är nu officiell invigt för andra gången ......
denna gång med bubbel , plockmat , massa skratt och fina presenter.
Tusen tack :-)


Det blev inte jättesent men klockan passerade ändå midnatt 
så det skulle bli skönt att få sova lite extra och vara ledig idag
 då de senaste veckorna gått i ett.
Ja faktiskt ända sen vi var i fjällen
har det inte varit många oplanerade minuter ........
många roliga saker såsom firanden, alla hjärtans dag,bröllop, 
men även lite för mycket dubbeljobb i o m 
strul både här och där men nu så är det inplanerat 
ett par oplanerade dagar och lite lugnare tempo.

Skulle bli skönt .......



Vad tror ni händer då?

 Jamen tack så j...a mycket sotaren...... 
hela dagen är förstörd för att du kom tjugo
 minuter innan din allt för okristligt tidiga bokade tid 
denna lediga fredagsmorgon!

Eller näääääää.......... tack så jättemycket 
åhhhh vilken härlig morgon när man 
får nöjet att käka frukost till soluppgången
och som grädde på moset bli dagen blir mycket längre.
Sova kan man göra en annan gång.

Är glaset halvfullt eller halvtomt ?
Det gick snabbt att tänka om och tänk rätt .....
tankens kraft ni vet det kommer man långt med
och livet blir lite roligare då :-)



 När jag ändå tänkte lite kom jag även att tänka på 
vilken otrolig skatt bloggen är för välbefinnandet.
Allt roligt som är dokumenterat i bilder 
nästan varje dag i många år 
sånt som man annars skulle ha glömt
eller inte ha uppskattat lika mycket.
Att följa SmåPrinsarna våra resor och utflykter, firanden,
byggen, förändringar och projekt här hemma 
plus alla små ljuspunkter i vardagen.
De gånger jag tänker att nu räcker det har varit få 
däremot om jag skulle låsa den dyker upp då och då.
Men nääääää den får nog vara öppen då 
jag valt att inte vara det minsta privat utan bara personlig.
Att ventilera en massa åsikter eller skriva av mig gnäll här 
har jag inget som helst behov av
så jag fortsätter men min skatt som den är .....
d v s en dokumentation av livets roligheter.
Vill du vara med och dela dem blir jag glad och tycker att det är jättekul 
vill du inte så slipper du lätt genom att inte kika in mer.
Det var den tanken det:-)  


Åter till nu.
Tack sotaren.

Vilken härlig solig lång fredag som nu väntar. 
För vem kan vara sur eller tycka att det är onödigt att gå upp tidigt när
det ser ut såhär ?

Inte Moi i a f .


 Städa allt som helt plötsligt syns i sol och dagsljus tänkte 
jag passa på när larmoperatören är här i em.
Det lär ta en stund att koppla om från en dörr till sex stycken i uterummet
så jag hinner nog med ett eller annat fönster med.  




Trevlig helg på er .........njut i solen och
se nu till att glaset är halvfullt istället för halvtomt.
Även i de mörkaste stunder och situationer finns det faktiskt en ljusglimt,
det gäller bara att ha öppna sinnen och se dem.
Å när jag ändå är i farten med tankar
som avslutning kommer några som tål att upprepas......



Det där med att lägga energi på 
 må dåligt av och bry sig om vad andra tycker  ........
ni som fortfarande envisas med att ta åt er och försöka ändra
se till att sluta upp med det!

Det finns så mycket roligare att lägga det på. 
Kom ihåg att hur du än vänder ut och in på dej själv 
så gör var och en ändå precis som den vill 
och det går aldrig att förändra någon annan 
bara din syn på saken.

Jag vet att det inte är lätt men vem mår egentligen sämst?
Inte den du lägger energi på och försöker förändra i a f.

Utan att gå närmre in på varför tanken kom just idag 
men ni som vet ni vet ni vet!

Slut på klokheter:-)



Kram B 


2 kommentarer:

Änglarna finns sa...

God eftermiddag! Jag har läst din blogg läänge, och det tänker jag fortsätta med! Alltid fina bilder och idag verkligen tänkvärda funderingar! Ha nu en fortsatt fin och mysig helg!
Kram Annika

Bittan sa...

Hej du bästa Annika ! Tack och tack det samma ❤️

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin