fredag 15 mars 2019

Att sticka emellan med livet ....



Sticker emellan tidtillsammansinvesteringen med lite annat ......
livet idag här och nu t e x .
Fortsättningen på gårdagen tar vi en annan gång.
Så typiskt att lagom till helgjobb och stor fest imorgon kväll har jag blivit 
dunderförkyld igen !
Eftermiddagen och kvällen på min lediga dag får bli lugn
med nässpray , alvedon och kurerande inför helgen .
Har redan gjort både det jag hade tänkt och lite till idag så det gör inget
om det blir soffläge.

När Prinsen var hämtad strax före lunch åkte jag till stan för att kolla in hur 
en pågående lägenhetsrenovering fortlöper .
Åhhhhh det blir så fint att jag har lust att flytta in där omedelbart bums.
Men vi är inte riktigt redo att ha dubbelt boende än ,
inte att bo mitt i smeten heller för den delen  så vi 
väntar väl några år med det.
Nån gång ska vi ta en av de finare lägenheterna som övernattningslägenhet 
och ha Skogssäter som åretruntsommarstuga det är planen.
Nån gång :-)

Alla lägenheterna på första våningen har både gigantisk takhöjd och 
gigantiska spröjsade fönster och det är en av dem som håller på att fräschas upp.
Kolla översta bilden som jag knäppte där förresten.
Var bara tvungen att återigen konstatera att våren har
kommit betydligt längre i stan än den dryga milen till hemma hos oss.
Hela gräsmattan blommade med både scilla och snödroppar . 



Prinsen var det ja .... 
vår fina Mellan nummer två i storleksordningen av de fyra underverken .
Prins A nyss fyllda fem år , han som verkligen har varit i sitt esse 
och skött sig exemplariskt ett dygn hos farmor och Farfar .
Det är roligt både för dem och för oss att få tid till att rå om en i taget och
det var länge sedan jag skrattade så som i förmiddags.
För en gångs skull har jag skrivit upp allt roligt han både sagt och berättat.
Både det jagville höra och det jag I N T E  ville hahaha :-)




Här vid frukostbordet hade vi ett av alla innehållsrika intressanta samtal.
Han bestämde som synes dukningen ......
jajjamännnnn Batmanporslin vad annars.



 Han är redan superduktiga på bokstäver och läsning 
så jag fick äntligen tillfälle att premiära den fina Mrs Mighettoboken.
Vi associerade alla bokstäverna till mer än det som var i boken och 
när vi kom till S försökte jag med att det där är vår bokstav ,
det vi båda börjar på .

-Näääää du Farmor det är det inte alls det !

B I T T A N det finns inget S i det ,
och inte i mitt namn heller sa han och ljudade både mitt och hans.
Så rätt så .........
jag menade ju vårt efternamn
det borde jag ju sagt.




Ha en fortsatt härlig fredag ,
det ska jag ha om än lite lugnare än vad som var tanken.

Kram B 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin