lördag 16 mars 2019

Del två och tre ett utflyktstips med kultur och historia .......eller inte




Hej hej !

Hur har ni det mina vänner ?
Bara bra hoppas jag .
Här väntar först jobb till fem och klockan arton stor fest ....
så allt i klädväg och associerar är noga planerat .
Har om jag kommer iväg i tid från jobbet exakt 20 min på mej hemma .
Inte världens bästa tajming men med planerad komp fram till lunch imorgon 
diverse huskurer mot förkylningen så ska det nog gå det med .
Festen är en årlig tillställning med speciellt inbjudna  kunder 
på mannens jobb så den kan man bara inte missa ......
oavsett om det är jobbhelg eller om man har en dunderförkylning.
Alltid lyxigt och påkostat i vackra spegelsalen på Stora hotellet
 med fantastisk mat , gott vin , underhållning , öppen bar och dans till liveband. 


 Hej på er förresten !

Hoppas ni har en rolig helg att se fram emot / uppleva med .




Tänkte klämma in både del två och tre på vår tidtillsamamaninvestering idag
så lika bra........
 varningvarning det kan bli ett långt inlägg.
Eller nääää förresten inte alls sådär jättelångt eftersom jag snart måste åka till jobbet ,
 det får helt enkelt bli så långt jag hinner.



Del två och tre :

Efter den manliga klädshoppingen tog vi vägen över världsmetropolen Ulricehamn.
Hade det varit bättre väder och ett par månader senare hade vi gjort 
både kallbadhus och Gårdarna runt sjön men nu var det mars , fyra grader och regn .
Är ni i närheten , vädret är bättre och om ni vill ha ett vackert utflyktsmål 
så googla på det sistnämnda och se till att ta den omsvängen.
Jag lovar att ni inte ångrar er  .
Mycket historia om man är intresserad av det 
om inte så är det värt den omvägen för naturupplevelserna ändå .  



 På gågatan i Ulricehamn ligger både en liten mysig blomsteraffär och en 
ost/ delikatessbutik.
Jag shoppade blommor, snittisar och till vårplantering utanför entrén 
under tiden gick  mannen tvärs över gatan och kom som vanligt ut med en kasse
 "onödigt" från den andra butiken.





Vi är ju egentligen inga fikafantaster ,
vi äter sällan kakor men kaffe däremot det är ett måste.........
många koppar på en dag blir det .
Mars månads tidtillsammansdag blev ju inte riktigt en heldag ..........
 vi hade käkat en tidig lunch hemma så kaffe fick det bli på ett av de små fiken
som också ligger på gågatan.




 Det var marsdagen det ,
hade det som sagt varit april eller juni hade vi klämt in lite historia och
kultur med och åkt runt sjön men det får bli en annan gång.
Maj månads tidtillsammansdag däremot den är redan planerad och klar ,
vad vi ska göra i april har jag ingen aning om .
Kanske en spontan som mars eller så kommer vi på något .

Sådärja .......
dags att sluta och göra sig i ordning .
Mot en jobbdag. 

Kram B 




Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin