lördag 3 november 2018

Det ni kanske inte visste ...



Ni som är nya här vet kanske inte att det är fler än vi 
som bor på Skogssäter.
Våra två kacklande tanter 
Agda och Tant Kuckeliku som LillPrinsen döpte dem till 
lever och frodas i allra högsta grad här med .
Lite otippat va , men så är det .

Våra ......
skriver jag  ,
men  ja ja  jag jag veeeeet om man nu ska vara riktgt petig är de tyvärr 
faktiskt hur konstigt det än kan låta bara mina .
Ja ni hör ju !
Men eftersom jag med varm hand har överlåtit skötseln
 och äggplockningen åt mannen är de nog egentligen mer hans .
Han plockar äggen och jag äter dem , 
ja vadå nån rättvisa får det väl va .

Inte trodde jag för för snart fem år sedan när jag fick dem 
i oönskad födelsedagspresent av bästaste vännerna E och J  
att vi skulle ha närproducerade ägg i så många år........
men jodå de värper än .
Å inget slår dessa smakmässigt .





Lite mysigt är det allt att höra dem " prata " .
Småprinsarna älskar dem , 
själv gillar jag ägg och dem bara de håller sig bakom galler haha.



Längst ner i trädgården bor de i sitt lilla hönshus med tillhörande utegård......
snart ska julbelysningen upp  .
Fint ska de va :-)



Det var dagens otippade ämne det.
När ni läser detta är vi iväg på en rolig överraskningshelg .
På återseende .

Kram B


Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin