torsdag 9 november 2017

Håll i er nu ..........




Kontraster kontraster .......
från en värmande brasa , massa tända ljus 
och bästa sällskapet i soffan igår kväll till en frostig grå morgon idag .
Vilken himla tur att vi passade på att prinsfota i skogen i måndags då det 
var " skapligt " varmt och sol istället för idag i kylan.


Säsongens första brasa tändes igår kväll .
Japp nu är det premiäreldat ..........
inte för värmens skull ,
nääääädet behövs inte på Skogssäter,
vi har i a f enligt alla andra alldeles för varmt
 med vår över dimensionerade bergvärme och golvvärme överallt  
men absolut för mysfaktorns skull .

Finns nog inte mycket i rogivandeväg 
som slår en sprakande brasa i kakelugnen ,
kan faktiskt tänkas att det blir en repris på det idag 
denna lediga torsdag .
Ja ledigt var det här :-)
Numera jobbar jag ju bara var femte helg 
istället för var tredje och detta är en var femte vecka ........
undrar hur det gick till att det redan är dags igen ?




Min lediga torsdag tänkte jag ska fyllas med ,
ja håll i er nu..........
 bakning .
Ni som hängt här ett tag vet ju att det numera inte händer allt för ofta .
men ibland så .
 En sprakande brasa , tända ljus , preadventsmusik 
och bakning låter som en bra ide nu på förmiddagen 
då jag ändå måste hålla mig hemma för utlämning av nycklar
till hyresgäster  .


Eftermiddagen däremot den är vikt till något helt annat ......
lite mer preadvent och lite mer resesurfande till varmare breddgrader 
och ..........
det ska ni få se så fort allt är klart .





Ha de absolut bäst tills vi ses igen .

Kram B

4 kommentarer:

Happy Doris sa...

Så mysigt :)
Du har rätt, det finns inget mer rogivande än en sprakande brasa i kakelugnen, eller en öppen spis.
Ni har så fint, och var man än tittar på dina bilder så ser man alltid någon trevlig detalj.

Ha en fortsatt trevlig ledig dag!
Själv har jag homestylat och piffat en kompis hus, och som får ett par spekulanter ikväll. Bilder på det kommer sen ;)

Kram J

Bittan sa...

Tack :-) Spännande att få se homestyling och va kul att få göra .
Kram B

LIVSGLITTER sa...

Kakelugnar är verkligen bland det finaste av smycken ett hem kan ha! Ha en fin kväll // Louise

LIVSGLITTER sa...

Svar: Oh tack Bittan vad glad jag blir för dom orden, har verkligen saknat det här, min lilla sida och alla ni som ibland lämnar små fotspår <3 Ja visst känns det så? Men det är ju himla synd, man vill ju kunna bruka dem precis som en vanlig filt. Trevlig kväll och tack för att du kikade in. Kramar Louise

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin