fredag 10 november 2017

Godsaker .....









En sockerbagare här bor i ...... 
ja I N T E på Skogssäter i a f :-)
Inte när det gäller småkakor ,
näääää tacka vetja mjuka kakor och tårtor .




Som synes blev resultatet av gårdagens bakning inte alls " instagramvänligt "
eller jo det kanske var just det det blev  :-)
Lite sådär perfekt operfekt får duga ,
men jag är säker på att mina små mästerbagare 
hade gjort dem mycket finare .

Sneda eiffeltorn , 
fel färg på kristyren, konstiga renar
och fula syltkakor ......
jaja man kan ju inte va bäst på allt .

Även om de inte blev som tänkt så fick de ändå högsta betyg 
av provsmakarna , kan möjligen tänkas att de är något partiska , är två och ett halvt år 
eller är en som ser dåligt .......
men det behöver jag ju inte berätta .
Å i a f renarna går nog att använda till det som är tänkt
O M  jag serverar dem i kvällsbelysning .
Alltid något .


Hej på er förresten !

Hopas allt är bra ,
det är ju fredag så det är det säkert kan jag tänka mej .

För min del startar jobbhelgen framåt lunch .
En helg efter en produktiv ledig dag igår ,
en dag med b l a perfekt operfekt bakning som ni vet  ,
men även en bokad resa långt bort och en finfin adventsinvestering.
 Mer detaljer om de senare kommer i ett annat inlägg ,
båda blev såååååå himla bra .

En riktig liten sötsak och de perfekta operfekta kakorna
ja de bjuder jag på nu som i nunu :-)
Som vanligt när jag planerar en ledig dag
går det åt skogen .......
den lugna förmiddagen hemma då jag skulle baka 
byttes mot en nödvändig tripp till stan
tillsammans med Prinsessan och den här lille godingen :-)
Mellan amning och nyckelutlämning så det gäller att vara effektiva .

En tripp ........ blev rättare sagtför säkerhets skull två vändor !
Hon hade sålt sin gamla höj och sänkbara säng 
den som de haft som gästsäng ,
halva den var inkörd till vår möbelförvaring i stan
och halva stod kvar hemma hos dem.
Ni kan ju räkna ut resten .
Jajjemännnnnn.
Vi hann precis hem och vända från första trippen 
när köparen ringde och ville hämta den .....
jaja bara att åka in igen när de kom med släpkärra.

Åsså var den förmiddagen slut och hade övergått till eftermiddag.




Till skillnad från mina bakade sötsaker 
så kan man inte se sig mätt på denna lille älskling.
Han är en riktig liten världens största sötsak han ,
precis som storebror och kusinerna :-)

Var bara tvungen att föreviga honom......
med mobil inne i mörkret 
när han tränade på att ligga på mage och hålla upp huvudet .
Nästa vecka fyller underverket två månader ,
han är lite mindre än vad storebror var när han var lika gammal
 och vägde i måndags " bara "strax över sex kilo.
Nämnda storebror fastnade inte på en endaste bild då
han hade fullt upp med att mumsa på de misslyckade kakorna :-)




Prins M ......
alltid lika go och glad :-)




Ni glömmer väl förresten inte att fira nu i dagarna fyra ,
med start idag :

Fredag = Långfar 
Lördag = Fars afton 
Söndag =Fars dag
Måndag = Annandag Far 

Vi som är mästare på att fira gjorde det såklart även igår .
Ja torsdagen före Fars Afton är ju som alla vet SchvärFarstorsdagen .
Schvärsonen kom hit efter jobbet och fick sig en kaka han med  ,
schvärdottern får ta igen det i helgen :-)



Ha det bäst .

Kram B


4 kommentarer:

Elzie sa...

Vad stor han blivit den minste. Och jag bara älskar bilden på honom med dubbelhakan och så inga tänder, haha. En riktig liten goding den. Och mörkare än bror sin?
Ha en bra jobbehelg. Själv är jag ledig.
Kram Elzie

Bittan sa...

Haha ja visst är den underbar :-) Ja han är betydligt mörkare än storebror som är ljus som sin mor
och denne lille goding är mörk som sin far .
H a en skön ledig helg .
Kram B

Den där Marie sa...

Vilka sockersöta bilder; både på kakor och Prins M :)
Kan nog tro att kakorna smakade bra!

Kram J

Bittan sa...

Jo tack i a f på Sötnosen , kakorna kan diskuteras haha :-)
Kram B

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin