lördag 11 november 2017

Fars afton och årets första ......



Glad Fars afton !

Ja eftersom det är Fars dag imorgon så är det
naturligtvis Fars afton idag .
Nya högtidsdagar tillkommer .....
Fars afton är minst lika viktig som Fars dag :-)
Fars dag får stå för barnen , Fars afton firar vi själva.
Dukningen till kvällen gjordes för säkerhetsskull redan igår ......




......med grå Matteus , svenskt tennunderlägg , Moetglas och guldbestick
dagen till ära .
Det O C H  de nya vintriga Minetallrikarna från Kosta Boda som ska premiäras .
 Skålar , glas och diverse annat i den serien har vi haft 
i många år och för ett tag sen fick jag för mig att investera i några assietter med .
Ni som varit på Kosta Art hotell och ätit frukostbuffen förstår précis
 hur nödvändigt det var .
Den vita serien ser ut som is .
















Nu spårade det visst ur igen ....
Fars afton och firande var det ju jag skulle skriva om inte dukning  .
Fadern på Skogssäter eller som Småprinsarna säger .......
Kungen :-)
Han som är den lyckligt utvalde att få bli Far till mina barn 
d vs den bäste av dem alla .......
tillika världens bästa pappa 
han måste ju firas ordentligt inte bara av hans barn utan av mej med :-)
Blommor det fick han redan häromdagen i form
av årets första hyacinter .
Ska bara " avverka " ett åtta- sjuttonpass på jobbet
sen så blir det äntligen firande hela kvällen lång .
Hans barn de får som sagt fira honom i morgon på den riktiga dagen 
idag är det min dag .
Presenten ligger i bilen i en stooooor kartong :-)



Som sagt Glad Fars Afton på er alla
å grattis alla pappor därute  .
Själv ska jag även fira min egen .........
med att tända ljus , 
ja det är så nära ett firande av honom jag kan komma .

Kram B

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin