onsdag 25 oktober 2017

I år blir det inget alls och preadvents bästa tips



Det där jag skrev om för ett tag sedan .......
att stanna upp , planera och prioritera när det börjar barka åt fel 
det tog vi tag i direkt .
Prioriterade varandra och planerade in lite extra lyx........
nämligen mer ledig tid tillsammans i höst .
Första lyxen infaller denna veckan med två lediga förmiddagar ihop, 
en heldag plus helgen . 

Det är lyxlyx det :-)

Ledig förmiddag tillsammans idag innebär dejt med
trädgårdsarbetaren som ska höstfixa gården på fastigheten i stan .
Å eftersom vi bor granne med naturreservatet och lövskog passade vi raskt på 
att fortsätta att prioritera vår tid 
och bokade in lövkrattning här hemma med.

Bra där !



Tänk att det är mindre än två månader kvar till han den
där skäggige lille gubben i röda kläder kommer ........
det känns som det alldeles nyss var jul 2016 .

Förra året missade jag ju i princip allt ,
ni som hängde här då kommer kanske ihåg att jag
hade hög feber i nitton dagar , typ hela advent .
I nitton dagar pendlande jag mellan trettionio och fyrtio grader ......
att jag var rätt matt på julafton kan man lugnt säga.
Var hos Farbror doktorn flera gånger under dessa nästan tre veckor ,
det togs massor av prover utan att hitta något fel
mer än febern som inte gav med sig 
så nån förklaring till min missade advent 2016 fick jag aldrig .

Jodå det blev såklart jul ändå ,
alla måsten har vi för länge sedan lagt ner 
men som sagt allt det mysiga innan missades .
Att få bli frisk var det enda jag önskade mej  
och var otroligt tacksam att jag i a f  kunde vara med på
 världens mysigaste julafton som hela Kungafamiljen firade hemma hos Prinsessan .




Allt som missades då kommer definitivt att tas igen i år .......
så fort nästa helg har passerats startar vi med preadventandet  .

Japp efter Allahelgon börjar det ,
så lyder jullagen , det vet ni väl :-)
Det där med att ta ut lyckan i förskott ,
i värsta fall får man uppleva den två gånger då .


Preadvent , glöggmingel , pepparkaksbakmed SmåPrinsarna , lussefirande på deras förskolor,
vår upplevelseadventskalender , mys och fix och allt som hör denna tid till
kan man med fördel börja med innan december .

 Däremot kommer det inte att bli någon julshopping alls på Skogssäter i år .
Japp ni läste alldeles rätt .........
 alltså nu snackar vi julshoppande som i shoppande av julpynt ,
däremot vinterpynt och julshoppandet som i shoppande
av julklappar och upplevelser
det har Tomten delegerat ut som precis vanligt ...... 
så nääääää DET kommer såklart INTE att prioriteras bort .



Hittade säsongens första vinterpynt i form av dessa finingar ,
vad det nu är .......
belysningar/ diamanter /lampor.
De påminner lite om 
Orreforsljusstakarna men istället för glas/kristall och metall
är de i  nåt plastliknande material och
en lite annan prisklass .

Råkade lägga vinterpyntsshoppningen på Instagram 
å oj oj oj vilken genomslagskraft det fick både där och på jobbet  .
Är ni sugna på likadana finns de på IKEA ,
men ni får se till att skynda er innan de tar slut  .
Jag och ett helt gäng kolegor smet in på lunchen igår
så nu har jag ett helt gäng till.

Testade dem i köket men det finns en helt annan plan 
nu när jag har många .
Ni ska få se den planen efter nästa helg då när preadventandet kör igång :-)



Ha en riktigt mysig Lillelördag .



Kram B

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin