torsdag 19 januari 2017

Tre veckor v s tre dagar





Så var det dags för ett tips ........
ett tips på hur man på bästa sätt använder tjejmatte 
när man är ute efter något speciellt .
Hejja vad enkelt och bra det är och 
å tänk vad pengar man tjänar  :-)

Att kolla runt på nätet är steg ett .
Tid i mitt liv är i allra högsta grad pengar och
min tid väljer jag lägga på helt andra saker 
än att springa runt och leta i butiker .
Åka på shoppingutflykt till mysiga affärer däremot 
det är en helt annan sak det .
Det är b l a sånt jag väljer att göra för det intjänade 
via tjejmatten .

Att lägga ett par minuter på att surfa runt
innebär att man hittar i stort sett alltid exakt samma fast billigare 
och oftast även med gratis frakt ,
plus att utbudet blir så gigantiskt mycket större .

  Med refunder eller rabattkoder tjänar man ju dessutom pengar ,
steg två och tjejmatte igen .

Ibland leder förletandet till shopping i butik 
allt för att såklart stödja den befintliga handeln
men för det mesta beställs det .
Det där med att stödja lokala butiker det gör jag annars 
A L L T I D så mycket jag kan .

Denna gång tjejmatten kom till användning var det 
vid inhandling av kökstapeter och vinkyl .
Tapeterna hade jag faktiskt tänkt beställa från Tapetbutiken i stan .
Men att vänta på dem i tre veckor eller som nu tre dagar 
är en viss skillnad ,
å att betala trehundra kronor mindre per rulle ,
det är ännu mer skillnad det !

Steg tre.



Ja ni hör ju ..... valet var inte svårt .

 Tapeterna beställdes  H Ä R .
Å lite samesame var det med vinkylen
den som också kom hemlevererad igår .

Nu har jag det angenäma problemet att ha tjänat en
himla massa pengar att göra nåt kul för .
Tjejmatte när den är som bäst .
Bra va :-)


Som ni ser så blev det den William Morristapet ,
exakt den som i sista stund valdes bort när vi 
gjorde om i hallen förra vintern.
 Har sen dess tänkt att nån gång ska vi ha den nånstans  
så därför var nu valet av kökstapet inte alls svårt.

Även om den kanske inte alls egentligen
 är tänkt som kökstapet ...... 
men varför göra som nån annan tänkt när man kan göra
som man vill ?!

Sätter man upp en tapet i ett kök så blir det 
helt klart en kökstapet ,
så enkelt är det med det :-)



Status kök just nu :

Ugn och microstapeln klar med både täcksida och granitskiva ,
mer el fixad , överskåp över kyl och frys på plats 
plus en massa sånt där småfix som inte syns men tar tid  .

Ha de bäst..........
 va kul att ni vill hänga med på köksmakeovern :-)
Å glöm inte att göra nåt kul när
 ni har gjort er tjejmatte.

Kram B



2 kommentarer:

Ywonne Gill sa...

Å, den tapeten är en av mina favvisar. Så himla fin. Och köket ska vi ju inte bara tala om. Drömkök! Kram och ha en fin fredag.

Bittan sa...

Tack janu ser man lite mer och det kommer bli precis som vi drömt om , detsamma till dej . Kram B

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin