fredag 13 januari 2017

Materiell lycka vs riktig lycka




Fredag den trettonde .
Ingen otursdag här inte .
Vi ser istället fram emot en bra dag då det väntar ledig helg......
i a f för undertecknad .
Min köksbyggare däremot han får " pausa " hantverkarjobbet
en dag för utbildning på sitt vanliga jobb imorgon.

Denna helg blir faktiskt första riktigt lediga på länge  .
I december var det ju inga"  helger " alls p g a sjukdom
 och sen Jul och Nyår plus en jobbhelg Trettonhelgen på det .
Så äääääntligen blir det fredagskänsla på riktigt.
Har lyxat till det och beställt en favorit ,
bra där när man har privatcatering som levereras till jobbet  .




Glad januari Bittan.
Tack Bittan :-)
En present eller rättare sagt några 
till mej själv från mej själv .

Lite materiell lycka som omväxling till den riktiga och sanna lyckan .
Familjen och att få vara frisk det är sann lycka det  .......
materiell lycka betyder ju egentligen ingenting alls men 
ibland får man faktiskt tycka att det är helt okej att 
bli lycklig av det med  .
Kommer bli snyggt på nya köksön 
eller på granitskivan över ugn och micron.

Att unna sig är i min värld 
enbart ett dåligt ordval ........
min nya vas och ljuslyktor flyttade in här
för att jag ville och är värd det .
Vill och värd låter bättre i mina öron.
Så är det med det :-)
En stor Äng från Klong passade bra ihop med den gamla lilla .....




...... åsså de där ljuslyktorna från Louise Roe .....
tunga som bly och sååååå fina .
Har spanat in dem länge och när jag äntligen
kom till skott fanns det såklart inte en endaste grön att uppbringa .
Beställde dem och nu är de äntligen här .



De funkar lika bra som vas som synes .


Ja just det .......
dagens köksbyggarstatus :
golvet lagt även ut i lilla hallen ,
idag blir det eldragning som jag hoppas är klar
när jag kommer hem framåt kvällen .

Over and out .
Glad fredag den trettonde på er .

Kram B


Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin