fredag 10 juni 2016

Freeeeeeeedag och att önska en copy .......






Halloj freeeedag !

F som i 
Favoritdagen , favoritplejset och
favoritblomman  Hortensia .......
hemma i paviljongen 
men framför allt F som i för nu ser det inte alls ut såhär 
som på förra helgens bilder ........
nääää här bredvid bastun bor numera ett utekök.
Ni som följer mej på Insta och FB har redan fått en smygtitt ,
snart ska ni få andra få se med :-)




Å vad jag önskar att jag skulle sitta just så här ikväll.
Vid denna tiden på året skulle jag lätt kunna gå i ide ,
d v s inte lämna tomtgränsen .
Tänk om man bara så där rakt av hade kunnat ta ledigt 
då hade jag copat förra helgen rakt av.

Home sweet home .


Suttit här i solnedgången med bästa sällskapet , ett glas rött 
och filosoferat över hur bra vi har det 
och planera nya projekt .

Önska ledigt kan man ju alltid ......
ingen risk att önskningen spontant faller in haha.
 Istället tillbringas som sagt heeeeeela helgen bland massa kollegor,
transaktioner och femtioelva dataprogram .
Jaja det blir ju host host avkopplande och mysigt det med. 




Hur snabbt går det mellan jobbhelgerna egentligen ?????
Inte klokt att det är tre veckor sen sist .

Nääää jag klagar i N T E över att jobba helg och sena kvällar  ,
det är såååååå mycket mer värt att få ledig tid i veckorna .
Fredags feeling kan man få ändå .


Å det där med dagtid är helt överskattat enligt säker källa ........
jodå Bittan har jobbat heltid kontorstid måndag till fredag 8-17
i en himla massa år och skulle för allt i världen inte vilja byta tillbaka. 
Har jag tur imorgon kväll hinner jag hem till de sista solstrålarna innan 
den försvinner ner bakom berget ,
i kväll däremot är det kört ...... 
både med solen och tiden.

Å har jag ännu mer tur kanske nån överraskar med 
nåt grillat från nya uteköket , vem vet :-)




Ja tack en hamburgare duger fint denna helgen med .








Ha en go helg och njut fredagskväll ni som är lediga .


Kram B

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin