måndag 17 februari 2014

Att fylla på med energi


♥♥♥


Att leva här och nu , skippa alla måsten
och hämta extra energi behövs ibland , just en sån dag har jag haft idag .
Nu är Bittan påfylld för hela veckan :-)))

  S O L , blå himmel och nästan vårkänning ,trots bara några ynka plusgrader .
Letade dagen till ära fram skinnjackan ,
 om man kör med full värme i bilen och parkerar utanför dörren
dit man ska var den perfekt som ytterplagg den sjuttonde februari.
Om inte så kan jag tala om att det var liiiite för kallt med den alla redan .
  
 Började med sovmorgon i vår sköna säng
( ja jag vet , det är ett förb.....at  tjatande om den , på onsdag kommer
gaveln sen ska ni få se underverket )
åkte till stan för ajajajamensäkertbrabraträning hos sjukgymnasten ,
 hämtade postpaket med finfin shopping ,
( ja vad det var det ska ni få se när det är på plats )
  ett spontanbesök av min bästa A-L ,
 eftermiddagen tillbringades med mina underbaringar små Prinsarna och deras mamma
och som avslutning fick äntligen jag och min finaste E till en långpromenad i skymningen .

En mysdag som gav energi även till sånt där vardagligt som några maskiner tvätt ,
hela veckans matlådelagning med både kålpudding , paj och fiskgratäng,
åsså lite småplock på det gjorde så att jag nästan glömde bort axelvärken. 

Ja ni hör ju , veckan kan ju bara bli bra med en sådan början.
Hoppas ni också fick en kanonstart och fångade dagen .

Nu blir det strax familjen Annorlunda ........i sängen ,
 vår nya tv-soffa :-)))

Kram B



1 kommentar:

hemma hos lilla mej sa...

Härlig start på ny vecka och nya möjligheter .Njut kvällen kramar Rita

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin