tisdag 18 februari 2014

Att åka tillbaka och ljus , ljus ,äntligen varde det ljus





Ljus , ljus, ljus visst är det härligt med det förlängda dagsljuset .......
 nu börjar det äntligen gå att fota lite bättre.
Trots det är ljuskontot fortfarande högt ,
att förstärka dagsljuset på dagen med levande är en billig vardagslyx
när man som jag fortfarande är hemma på halvtid och tillbringar skapligt mycket tid hemma .
Dagens pics fotade jag förra helgen då det fortfarande var snö som synes.
Idag ska jag försöka hinna med att fota lite nytt innan det är dags att åka till jobbet. 


Hej på er där ute !

Hoppas ni har det bra .

Under förra helgens minimakeover passade jag på att rensa
bort det största skrymmande i burspråket och så smått få till lite vårkänsla där .
Fortfarande är det en del grejer men det känns genast
mycket mer luftigt med vitt , glas och mässningsdetaljer.


Det blev som vanligt ett himla ditflyttande , hmmmande, bortflyttande 
och omändrande innan Bittan till slut var nöjd .

Fatet och de vita Orrefors glasljusstakarna som stått i matsalen
passade bra ihop med de gamlagamla höga vita
och de låga bulliga Asakrukorna som åter fick se dagsljus
 istället för att stå undangömda i källaren . 
Några lökväxter i Ittalaskålar , ett leoVoluspaljus
 och lite guld/mässingsdetaljer på det
fick bli pricken över i:et.


Det högklackade fatet frågar alla om ,
beställde det från nån webshop för några år sedan .
Kommer tyvärr inte ihåg var .
Ägget shoppades i de gamla fina saluhallarna i Krakow,
gissa om jag många gånger har förbannat att jag inte köpte fler.......
som vanligt !
Det var länge sen , numera tvingar Darlingen mig alltid att köpa om jag är
det minsta tveksam :-)))
Han vet hur det är att åka tillbaka både fem och tio mil.
 vilket host host kanske möjligen har hänt nån enstaka gång när jag har ångrat nåt jag inte köpt  .
Krakow däremot var liiiite för långt att återvända till
så därför har jag bara ett ägg . 


Ha de bäst så ses vi snart igen.


Kram Bittan 



Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin