måndag 10 september 2012

Let´s go mot Carpe Diem å en sexpoängare


♥♥♥
Hej vänner !
Ledig måndag ............
istället för att stanna hemma
och rensa bort sommaren från altanen
å annat sånt där tråkigt nödvändigt 
åker vi på utflykt .
Carpe Diem ,  ni vet .
Fast egentligen hade jag velat krypa ner i sängen igen .....
vaknade med ont i halsen och förkylning.
Får hoppas på att en utflykt med förhoppningsvis lite kul shopping kurerar.
Både en som bär och kör har jag ju .
Återstår att se om han även betalar :-)

Hörde att det skulle bli indiansommar med
 tjogofem grader framåt veckan ,
då kan det väl lika gärna få vara kvar ett par dagar till.
Synd bara att vi tömde poolen igår ,
det hade varit skönt med ett dopp om det ska bli så varmt.
Stackars Per Morberg som legat på kylning
i en nersänkt korg fick äntligen komma upp.

Å på tal om varmt och Per så bara måste jag tipsa om rosevinet vi fick av
Prinsessan med Prins i lördags.
Nu vet jag t o m vad det heter :

LordZinclair .....
glöm aldrig det :-)

Å framförallt  testa det .

Jag lovar att ni inte blir inte besvikna ,
det var betydligt godare än Per i poolen som visserligen har snyggare flaska men
 inte precis var någon större sensation.
Kolla in  här om ni undrar vad jag yrar om.

Det finns två saker att säga om Lorden .
1. Jag hade aldrig never ever köpt flaskan med den gräsligt fulfula etiketten.

2. Det var outstanding det godaste rosevinet jag smakat och det
har runnit några droppar rose under broarna
på Skogssäter genom åren om man säger som så.

Vi ger det sex vinkorkar av fem möjliga.

Bolaget beskriver det så här :

Lord Zinclair White Zinfandel (nr 6291)

USA

    Användning Serveras vid cirka 8°C som sällskapsvin, till fisk- och kycklingrätter eller sallader.
    Smak Torr, bärig smak med sötma, inslag av vattenmelon, hallon och smultron.



Nähäpp vänner .....
dags att koppla släpkärran ååååååå
 sen let´s go på utflykt ! 
Ha en bra dag så ses vi säkert framåt kvällen  ,
Ni som följer mig på Instagram kanske
 får hänga med om vi hamnar där det är tänkt.
Det vet man aldrig :-)
Kram Bittan

3 kommentarer:

Lena/isklockan sa...

Ha en trevlig carpe diem - dag . Hoppas i hittar mycket roligt....det gör ni säkert. Tack för tipset om lorden.

Kram

hemma hos lilla mej sa...

Låter som en härlig start på nya veckan med utflykt.Hoppas att du hittar massor av roligt.Tack för tipset om lorden.Carpe Diem kramar Rita ♥

Maria sa...

Hoppas deu hade enn helt guddomlig dag :) Hi hi om vinet...ja etketten ser ju mest komisk ut.
Önskar dig en fin vecka nu, kram från Maria

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin