måndag 2 juli 2012

Del 1.....


Ett meddelande knöts fast vid varje ballong med en önskan
om att den som hittar den ska skicka
en hälsning till LillPrinsen.
Helium inhandlades på Teknikmagasinet



Hej  !

Now I'm back här igen som ni märker.
Har lämnat sängen och flyttat en våning ner ,
med datorn i knät och allt jag kan tänkas behöva
inom räckhåll bekvämt nerbäddad i soffan.
Här kommer jag nog att befinna mig tills jag behagar gå upp i sängen
för natten känns det som.
Eftersom det inte är nåt kul på tv och jag inte hittade
nåt bra att läsa är datorn mitt
stora sällskap för dagen.
 Så nog ska ni få se pics alltid .....

Många är ni som är nyfikna på hur LillPrinsens
namnceremoni gick till.
E ni med ?
Japp då kör vi
DEL 1 :


Precis som jag befarade lipade jag mig igenom eftermiddagen :-)
Redan när de kom och LillPrinsen var så fin
i sin hatt kom första tåren ,
för att inte tala om
när Prinsens höll sitt tal till honom
eller när vi fick finaste presenten
för att vi hade fixat allt .....
Boken om Didrik
 och hans första sex månader
en fotobok med enbart icke Farmortagna pics ♥

Tur att vädret till slut var med oss och jag kunde ha solbrillor :-)

Vi hade ingen namngivelsemanual att gå efter
utan denna dagen planerade vi och arrangerade precis efter
hur LillPrinsens föräldrar ville att den skulle vara.
Jag fick helt fria händer till tema ,mat ,dekorationer och diverse påhitt
men de stora och viktigaste bitarna har de bestämt helt själva :-)
Tillsammans med dem
har vi nu skapat en tradition som kan
användas om det nån gång kommer fler små LillPrinsar eller
LillPrinsessor som inte ska döpas ♥
Jag kan varmt rekommendera detta istället för dop ,
det blev minst lika stämningsfullt med Astrid Lindgrenvisor
på Spotify som bakgrundsmusik istället för någon psalm i kyrkan.


För att skapa en  fast punkt för själva talet och ceremonin hade jag
dukat upp ett kombinerat LillPrins /present /mingel bord 
under paviljongtaket,
vilket direkt blev överfullt så både soffa och fåtöljer fick
användas som extra presentbord.
Det var även i anslutning till paviljongen  
som trädet sen planterades och runt om den som vi stod.


När gästerna kom fick de börja att
mingla i trädgården med ett glas cider
och lite snacks tills alla var samlade.


Själva ceremonin höll Prinsen helt själv i
och han hade
komponerat ihop ett så fint tal till sin son
där han b l a berättade om hur LillPrinsen fick sitt namn
och varför det blev på just detta sätt.




Som avslutning och för att LillPrinsen nu officiellt
fått sitt namn planterade de
ett valnötsträd och vattnade det tillsammans med
varsin dagen till ära inhandlad elefantvattenkanna.
En vägvisare med hans namn tryckt på bankades ner bredvid.
Trädet ska få växa med honom och förhoppningsvis kan han skörda
sina egna valnötter lagom till studenten.
Han satt med bredvid på nalletäcket hela tiden  ,
men valde att välta och försöka
ta sig fram för att smaka på jorden :-)

För att ytterligare symbolisera namngivelsen
släppte vi nu varsin ballong .
Det var en vacker syn när alla blåa, gröna och gula
ballonger steg mot skyn över Skogssäter.



Efter själva ceremonin var det dags för sommarbuffe.
Under tiden som jag fixade fram maten
 fotades alla gäster i en ram,
de fick skriva en personlig hälsning till hans gästbok och
gå en tipspromenad runt om i trädgården med frågor om honom.
Min alldeles egna proffsfotograf :
Prinsessans Prins
stod till tjänst hela dagen .



Nu vet ni lite om hur vår namngivelse gick till ....
fortsättning följer om ni
vill veta mer och se fler pics.

Ha det så bra så länge så ses vi snart igen .

Vad gjorde man egentligen när man var sjuk innan
det fanns dator  ?????

Kram kram





7 kommentarer:

annika sa...

Vilken härlig namnfest! Kreativiteten har flödat märker jag...så härligt. Tur att du har detta att pyssla med nu så du snart är kry igen.


Kram

Änglarna finns sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Änglarna finns sa...

Så mysigt att läsa Del 1..ser framemot..Del 2!!
Bra idé med att plantera ett träd..tänk när han blir lite större..och kan säga.."Det här..är mitt träd"!!
Krya nu på dej..vännen!!
Kram Annika

Lisas och Mattias Blogg sa...

Wow Bittan, helt fantastiskt vilken fin dag 😊ni har haft. Du är såååå duktigt, jag vill också vara med på någon ceremoni i eran trädgård.
Krya på dig nu min vän
Kraaaaam lisa

Michelle´s Passion sa...

Vilken härlig namnfest ni verkar ha haft...underbart...den fina lampan finns för endast 399:- på Clas Olsson..ett riktigt fynd!
Ha et gott i sommar, Kram Michelle

Ninnis sa...

Vilken toppendag och fint minne till livets dagbok...=)

Krya på dig!

Kram Ninni

Lena/isklockan sa...

Tänk vilken dag du /ni har ordnat. Påhittigt och ett minne för livet.

Kram

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin