fredag 18 februari 2011

Paus på Skogssäter !!!!!


Bittan ska äntligen ta en paus !!!!
Har faktiskt tänkt det hela veckan.....
men så har det ju hela tiden kommit nåt emellan
typ 25-årsdagen och annat romantiskt.

Korvstoppare från loppis som ljusstakar

Närå ,ingen bloggpaus om ni trodde det.
PAUSEN idag är från alla romantiska och
bröllopiga inlägg och bilder som ni fått se denna
kärleksvecka.
Så nu ska ni som omväxling få se lite annat tänkte jag .........
lite rått och ruffigt.

 Blogga ,fota och skriva är min totala avkoppling så
det är ingen risk att Moi slutar
med varken det ena eller det andra.
Det där med blogg eller skrivtorka finns nog inte i min värld.
Jag skulle lätt kunna skriva femtielva
inlägg om dagen om bara tid fanns.

Fattar ni vad jag läääääääängtar 
efter att få fortsätta på min bok.
Men först måste det bli vår eller allra helst
sommar för att kunna "researcha"
och fota mer vilket nu är nästa steg.
Målet är att få den klar 2012.
 
Uppslag  både till den och bloggen 
har jag hela tiden skallen full av,
annars får jag det dagligen av Darlingen.
Han är bra på att inspirera utan att veta om det :-)


.

Rått och ruffigt var det ju.....
Allt i vårt liv är faktiskt inte 
ljuvt rosa ,spetsar ,romantik och lull lull
även om man kan tro det :-)
Livet kan vara riktig
 ruffigt och rått ibland, men här hemma försöker vi att
göra det bästa.
Målet är att aldrig ha tråkigt
och det har vi sällan.

Rostigt B eller P bara att välja
På tal om blogga så är mitt syfte med det 
att skapa minnen för framtiden.
Jag beundrar er som orkar läsa mina långa inlägg 
med massor av bilder och dessutom ta er tid att
skriva så söta hälsningar.
Men nu var det ju lite ruff ruff jag skulle skriva om idag....
se där jag lyckas alltid snubbla in på lull lull.


Ljuskrona i köket från Fröken Ros
Ovan ser ni ljuskronan som hänger över 
bardisken i köket.
Kom precis på att jag inte har haft den tänd än.
Det måste vi ändra på direkt.

Bilden under är  fönstret i tvrummet ut mot glasverandan.


Det har sett likadant ut ett bra tag nu,
beroende enbart på att jag gillar det.
Ändrar sällan på vissa saker,
andra ändras ofta ,speciellt efter säsong och
årstid
En rostig järnspegel i en sliten vit ram, framför står en silverbägare 
med en murgröna i vaxpapper och en liten krona lutad bredvid.
More is more men ändå rätt enkelt.
Kanske inte så överdrivet ruffigt men ett bra
försök :-)


Bredvid står zinkslottet
som jag fick av Darlingen när jag mådde skit
efter första operationen i mars.
Now we're talking 
liiite mer ruffigt eller ???
Tur att ni inte ser vad som hänger på ramen.....
två superromantiska strutar :-)


I ett annat fönster ser det lite"bättre "ut.
När barnen var små köpte jag detta
hjärtjärn att baka i på spisen.
När det började rosta glömdes
det bort längst in i skafferiet.
Hittade det för ett tag sen 
och numera får det agera ljusstake
istället för bakform.

Det var allt för idag......
ha en mysig tredagskväll alla söta.
Själv sitter jag precis som befarat alldeles ensam i soffan med ett
öga på datorn och ett på favvoprogrammet Ett hus på landet.
Darlingen fick vara hemma i exakt en och en halv timme
innan första jouruppdraget kallade.
Så det är lite synd om mig !!!!
Så bara för det ska ni få en blomma idag med.
Till
ammans med en rostig kedja
så blir den finaste tazetten i a f liiiiite rå .
Varsågod.
Är rädd för att falla tillbaka imon igen på
spets, romantik o lullull.........
risken finns -----
så passa på att hålla till godo idag.
En stor ruffig rostig fredags kram

från Bittan


5 kommentarer:

Gugis Pärlor sa...

Vackra bilder som vanligt! Du är verkligen full av ideer och jag förstår att dina inlägg duggar tätt! Men det gillar så klart JAG! Så fortsätt du med det i ur och skur ;O)

Kram till dig i soffan!

Gugi

♥Zink & Vita ting♥ sa...

Gott att du har energi &inspiration att inspirera oss andra med!
Har problem med att få de 24 att räcka till allt det jag vill!
Skönt då att ta en paus hos dig och njuta av allt vackert och kloka ord du bjuder på!

Fast jag har ett önskemål...
Om man kunde få se brudklänningen på! *ler*

Kramen och fo helg på dig!
Mimmi

Arja sa...

Vännen... tag dig ett glas vin eller flera hahaa. Själv är jag mätt och belåten och tar mig glas Nr.2 Härligt att höra andra som lullar runt bland spets/romantik och samtidigt är "råa" gillar det ruffiga/rostiga!! Men jag skulle ge vadsomhelst för hjärtanformen som är så där ...... ja, nu går jag loss hahahaa men det är ju HELT UNDERBART och jag som älskar ♥-an!!!! Bittan, din BOK den kommer att göra succe JAG LOVAR och jag längtar när jag får den i min hand och bara kan läsa och tänka att det här är Bittan min "bloggvän" ( tills vi ses ;O))
och det kommer vi att göra...ja, herregud vad roligt :O) Men tillbaka till boken... t o m. mina trakter kommer ju at vara med "bönder" hahahaa... du måste ju bara ha med det!! Och det har du säkert!!! Oj, skulle kunna skriva hur mycket som helst men..
ses imorn hahaaa kram Arja

hemma hos lilla mej sa...

Vilken härlig enegi du har.Visar så mycket fint......Härlig lykta du har.Är lycklig ägare av en själv,bara så snygg .Ja den gillar jag skarpt.Massa andra fina saker visar du också.Ha nu en mysig kväll vännen.Varm kram Rita ♥

Anonym sa...

Gokväll!

Vilken härlig inspiration du har och det måste snurra en hel del i ditt huvud (nu menar jag kreativa, positiva tankar)heheh;

Fina saker du visar och kul att ibland alternera lite mellan ljuvt romantiskt och det råa ruffiga.

Ser fram mot din kommande bok! Den kan bara göra succé.

Ha en mysig kväll! (synd darlingen är på jobb).

Fredagskramar Renate

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin