onsdag 8 december 2010

Undrar varför ??????


...... jag alltid får sån nojja på ull,skinn,
tovat ,päls och liknande vid denna tiden på året ?????

Var och pillade länge och väl på ett renskinn igår
och t o m drömde om det i natt. 
Tänk att ha det framför kakelugnen :-)



Mindre roligt var uppvaknande för att inse att:

1. Det var hutlöst dyrt
2. Det får inte plats
3.Vårt vardagsrum ser inte ut som 
taget ur LastChristmas videon.
Nähäpp inte det nä.
Suck !!!!


Men visst gör trädgården det ???
Det är kanske dags att tänka om och göra nåt 
mysigt ute istället.Med skinn,
eldkorg ,glögg och lite annat sånt myspys .

Fast då behöver vi nog minst två renskinn
och helst några bautastora horn också !.
Ooooops.
Jättedyrt gånger två plus lite till.
Nähäpp inte det heller .
För de pengarna kan vi nästan 
boka en solsemester och varken jag eller 
Darlingen är ju speciellt förtjusta i vinter 
så  ........ vilken bra ide !!!! 
Boka, boka,boka.


En bra ide kommer sällan ensam.....
Pling !
Kom precis på att jag har några ärvda gamla pälsar 
( ja förlåt djuren, men de är gamla )

Inte för att det är renpälsar
precis men de funkar säkert
som surrogat tills värsta 
"skinn,tovat,ull mm nojjan" har lagt sig
och alldeles gratis är de ju dessutom.

De ska "jag" leta fram ikväll
och se om det går att hitta på något kul i
inrednings- eller utredningsväg med dem.

Under tiden tills "jag"
 har trasslat mig längst in i garderoben
eller möjlligen upp på vinden och hittat 
äkta vara får jag njuta av lite äkta fejk.

Fejktomte
(kommerinteensihågvadäktaheter)
och min nya virkade fejkpälsväst.
Det funkar det med.
Men snön är äkta det kan jag lova !!!


  Besökarantalet här på bloggen håller i sig,
och fortsätter dessutom stadigt att öka.
Det är så roligt ska ni veta.

När jag började blogga hade jag inte en tanke
på att så många villese mina bilder och titta hit.
Vem skulle vilja läsa mitt "svammel " tänkte jag då ?
Men nu börjar ni bli en rätt stor skara
  alla ni ständigt återkommande besökare.
Även om jag svamlar hit och dit 
och skriver mest för min egen och mina närmaste skull
 blir jag såklart jätteglad av att så
många hittar hit och dessutom varje dag.

Hoppas jag kan inspirera någon 
såsom jag själv blir av er .
Men en sak ska ni veta att tankarna och
svamlet är helt och hållet mina egna
och sån här är jag.
Take it or leave it :-)
Det där med att skriva för andra och vad andra vill läsa
passar inte mig. Bloggen har jag helt egoistiskt
för att jag älskar att skriva,fota ,inreda,pyssla ,shoppa
men framför allt som en dagbok för
framtiden ,både med händelser och bilder.

Darlingen är inte "prostituerad" på nätet som
en av hans jobbarkompisar sa när han hade lyckats hitta hit :-)
Hahaha.
 Han är i allra högsta grad delaktig
även om han varken kommenterar eller skriver,
bara så att ni vet.
Och ett fantastiskt liv har vi med,
annars hade jag inte haft något att blogga om !!!!!
Sådär ja hoppas jag inte skrämt bort er ...
men livet är för kort för att inte vara rak och ärlig.

Slutsvamlat för nu !!!
Oj vad tiden går fort när man har roligt :-)
Borde ha  slutat och börja förbereda lunchen då bästaste 
A-L kommer hit och underhåller :-)
Det är en inspirande kvinna det. 
Har ni inte kollat hennes blogg så gör det 

Vintriga pälskramar
från Bittan




.

2 kommentarer:

Ann-Louise sa...

Hej

Man får tacka för de fina orden de värmer änna opp i öronen.... har ju hunnit med Ulricehamn innan jag ska till dej jag berättar när vi ses.....


Kram Ann-Louise

♥Zink & Vita ting♥ sa...

Så länge du svamlar så kikar jag in!
Hoppas att du fick en go stund med vännen!
Kram Mimmi

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin