torsdag 9 december 2010

Tomtar på loftet

Krya på dej present från min bästa J

 Denna julen har varit ....nä den har ju inte 
varit eller jo förresten min jul
börjar så smått i november så alltså ...
denna julen har varit märklig på många sätt.

Känns som det varit julafton 
varje dag sen min operation .
Som jag skrivit tidigare så har jag fått så 
mycket besök och fina 
saker i form av krya på dej presenter 
som piggar upp :-)


Den märkliga känslan är att
det känns JUL trots att jag inte gör
någonting känns det som.
Nä där ljög jag nog lite.... 
Jo jag vet julköttbullarna gjorde jag i november,
jag har full support här hemma i a f efter kl 2
när den nattarbetande Prinsessan har
vaknat ur sin skönhetssömn
Du som gör  massor
säger Darlingen varje dag när jag "gnäller " 
Fast allt är ju relativt. 


 Just nu består massor i att :
Köra med alla andra,umgås med vänner,
hitta på massa kommande projekt,
beställa roliga saker på nätet eller åka på utflykt till
roliga butiker mitt ute i ingenstans
långt bort från stressen i stan
d v s i år blir det verkligen annorlunda
genomtänkta julklappar
och inte bara sånt som står på önskelistan !!!
Det där sista ska jag fortsätta med ,varför trängas 
med alla andra ???


 Så visst är denna julen märklig.
Men bara i positiv bemärkelse när jag tänker efter :-)
Så här lugna och sköna ska våra kommande jular 
alltid att få vara.Jo jag vet att det är lätt att
ha det så här när man är hemma men även med
mitt vanliga stressiga heltisdjobb och
vårt fastighetsbolag samt Carpe diem butik 
vid sidan av ska jag försöka bibehålla känslan.
Upplevelsekalendern ska sparas och plockas fram ,
den har varit en höjdare.
Ni ska få se från någon mer dag vad som har varit i den.
Igår tex var det en perfekt upplevelse:-)

Hoppas ni också har det lugnt och 
skönt i julplanerandet.

Rubriken Tomtar på loftet var inte 
Moi den syftade på utan
Tidernas bästa julkalender,
förlåt hela min generation...
men Teskedsgumman är och förblir no 2 :-)
Fast Tomtarna är ju Norsk.
Har ni inte sett den ,eller den tål att ses
mååååååånga gånger så kolla 1:a avsnittet här



 Otextad version, men norskan är lätt att förstå.
Ett hett jultips efter du har sett första avsnittet
är att beställa den översatta hela dvd :n

Historien bakom hela inspelningen är minst
sagt rolig. Har för mig att den är med 
som extramaterial på dvd:n.
Både Tomtarna på loftet och
Tomten är far till alla barnen 
har vi som tradition att kolla på varje år .
Dags att leta fram Tomtarna på loftet , Tomten är far...
avklarades i måndags.

Ha en mysig dag alla.
Tomtekramar från
Bittan

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin