tisdag 7 december 2010

Julfönster

Köksfönstret har fått sig en
Christmas stjärna.
Kan ni tänka er hur fin den skulle bli om det 
var ett likadant burspråk där som i fönstret bredvid ?
Då skulle den hänga i mitten .

När jag var och tog bort stygnen förra veckan 
efter operationen 
sa sköterskan nåt som fastnade i mitt lilla huvud.

Jag " klagade "över att jag inte kan skära,lyfta eller ens 
bära något så litet som en kaffekopp utan att tappa den
än mindre göra det jag VILL till jul. 
Även om ALLA verkligen
hjäper till med ALLT och mycket
är bortprioriterat i år 
har jag svårt att acceptera att inte kunna få
göra det roliga som jag vill göra SJÄLV.




Speciellt svårt är det nu när
jag dessutom som Darlingen säger,
har en laptop fastvuxen
i knät i soffan och verkligen har tid att 
hitta en massa inspiration
och ideer hos er alla.

 Hur som helst ,det jag ville komma till var vad  hon sa ,
 och märk väl helt utan att veta alls hur jag är funtad:

Du får längta till nästa jul och planera för den nu !!!
Spiken på !!!
Passar mig perfekt :-)


Så nu lyssnar jag på lite julmusik 
och planerar för julen 2011.

 No 1  är ett 
burspråk i köket så 
stjärnan kommer mer till sin rätt.
Nääää det är nog no 2.
No 1 får bli att göra en ny stjärna först. 
Varken grön eller spansk
mossa överlever nog inte tills dess.
Ska bara involvera han som 
måste ta på sig snickarkepan
också i planeringen.


 Har ni en stund över så måste ni titta in till 
Där finns massa  inspirerande julfönster.


Planeringskramar från Bittan

4 kommentarer:

Elzie sa...

Ja, hon var ju klok den sköterskan. Man kan också tänka på alla de stackare som aldrig kan göra något!! Man får vara tacksam för att man står upp var dag och kan göra åtminstone lite, men är man det? Nejdå, det är precis som det bara SKA vara så. Men nog med predikningar nu, haha.

Vad fint du gjort, t o m utanför huset. Ja, jag vet inte om det skulle vara snyggt med ett burspråk till, kan lätt bli för överlastat, men fint är det.

Hoppas du har en bra kväll.
Kram Elzie

Cathrin sa...

Supernajs stjärna!!!

Önska kostar ingenting, blink.

Kram Cathrin

Gugis Pärlor sa...

Åren går bara snabbare och snabbare hela tiden så vips har vi nästa års jul här ;O) Du har ändå hunnit dekorera massor men visst kan det kännas frusterande att inte ha armen i skick som vanligt... Inte heller klokt vad mycket inspiration som hittas i den lilla svarta (eller vad det nu är för färg ;O)) Rom byggdes inte heller på en dag !!

Kramisar Gugi

Home No.1 sa...

hej Bittan :-) Long time no see..men kul att du tittade in så jag fick tummen ur! Mycket fin stjärna! Och ja vad ska man göra när man inget kan göra...planera på du julen är snart förbi ;-)

Kram Annica.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin