måndag 6 december 2010

Investering till jul


Hej på er alla julpyntare !

P som i pynt var det ja.
Dåligt med det här.
Det enda  pyntet som jag
investerat i till denna julen är 
lite nytt fattigmanssilver.
Visst låter det bättre med investerat än köpt, 
shoppat, släpat hem eller handlat ???
Det ordet ska jag from nu alltid använda när jag 
har "hittat nåt kul".

 Här är min nyinvesterade stora 
spira som  hänger i taket ......

....och lite småinvesteringar i form av
olika julgransdekorationer.

Brukar investera i  några nya varje
år och någon brukar alltid gå sönder.
Om jag fortsätter i denna takten kan
jag säkert klä granen med såna när jag blir pensionär typ.
Antingen får man inte ha bråttom 
eller skaffa en minigran.
Lutar nog åt det sistnämnda.

Vad har ni investerat i för kul till denna julen ?

Kramelikram fr 
 Bittan


4 kommentarer:

Gugis Pärlor sa...

Investering låter klokt och genomtänkt... Vacker spira! Du kan det här med investering ser jag ;O) Jag har också kommit över några nya kulor, alltid går det sönder några för mig med... varje år samma procedur!

Kram Gugi

Anonym sa...

Har inte gjort några investeringar
än till jul.Kanske blir det en stjärna att ha i toppen på granen, har inte haft någon på flera år.

Kram S

Anonym sa...

Jag har köpt en handmålad MEGA stor julgranskula. Inhandlad i stadsdelen HAGA i Gbg i helgen.
Kram Catta

Älskade pion sa...

Wow,vilka investeringar du har gjort Bittan,me like.;)Tja,vad har jag investerat tro....jo nu kom jag på...en kyrka som det lyser och spelar i,har alltid velat ha en sån..och nu bara stod den där...;)Ha en skön dag vännen. Kram Ulrika

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin