söndag 5 december 2010

Söndag med ljus

2.a advent ....
näääää inte hemma på Skogssäter .
Här är vi som vanligt annorlunda för
idag firas något nytt ,nämligen  9:e advent !!!!!

Jag  som hade tänkt fortsätta på
juldikten varje söndag fram till jul .
Men det passade inte riktigt att skriva
När andra ljuset .....
när det istället är nio ljus som brinner.

Ni som tittat in här i veckan
vet ju att vi skulle ha
Skogssäters bed and breakfast denna helgen.
Bästa L och M från England har varit här 
och vi har verkligen haft en
superkul helg  tillsammans .
Mycket skratt och tiden bara flög
iväg som vanligt i deras sällskap.


 Det blev inte sängdags förrän Kl 4 igår morse.
Gäller att ta till vara på tiden eftersom 
vi av avståndsskäl inte kan träffas fysiskt så ofta. 
De hade med sig så mycket fint att jag fortfarande bara sitter
och ler ,speciellt när jag ser Christmasljusstaken.


Det är lösa bokstäver i nåt 
tungt oidentifierbart
material så vissa av dem kommer att
användas hela året.
I LOVE IT !!!!!!
Extra kul är att jag inte sett 
något liknande i Sverige.
Såklart firar vi 2.a advent också.
Fira allt som går att fira och har du inget att 
fira så fira att du inte har något att fira är ju som 
bekant mottot här.
Därför var det  tur att gårdagens lucka i vår
upplevelsekalender handlade om 
ljus och eld så jag kan avsluta med 
det som jag tänkte börja med i alla fall.
2.a advent och dikten.
Undrar vem som tänkt till med upplevelserna i kalendern ;-)
Hmmmmm.
Nu ska vi öppna 5:e luckan.
På återseende.


När andra ljuset brinner
är snart Lucia här
hon ljus och lussekatter
och bud om julen bär.
Ha en mysig 2.a  advent och glöm
inte att titta in till 
med alla inspirerande söndagsbilder.

Kram kram






5 kommentarer:

Arja sa...

Hej vännen! Vilken fin present du fått. Kul att kunna använda den året om. Dina bilder, supermysiga.
Ha en fortsatt trevlig söndag
kram kram Arja

Gugis Pärlor sa...

Superfin present! Kom på mig själv med att försöka få till nåt passligt ord... ;O)

Ha en fin afton!

Kram Gugi

Unknown sa...

Härlig hemtrevlig blogg du har. Nu jag har upptäckt den måste jag komma hit snart igen.
Ljusstakaren är så fin.

Trevlig söndag!
/Annika
http://precioussister.blogspot.com/

Anonym sa...

Tack underbara B och T. Vi hade en kanon kväll/natt och morgon. Nu har vi packat för vår resa tillbaka det vart väldigt fulla resväskor så tyvärr kan vi inte packa ner er men som tur är finns ni med oss i våra hjärtan. Sköt om er nu och hoppas vi ses snart. Kram Mattias

Anonym sa...

Hej, Bittan!

Vilken superduperfin Christmasljusstake du fått! Kul att ha något som inte alla andra har.

Som sedvanligt är bjuder du på härlig ögongodis.

Ha det bäst!

Kram Renate

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin