lördag 9 april 2022

Mai pet ......eller inte!!!




Om vi inte kan resa så hindrar det ju inte att man kan laga
typisk mat från olika resmål.
En favorit är crabcake från Kalifornien en annan är 
Thailändsk cashew chicken i ananas som stod på menyn förra helgen. 
Ja jag vet att den smakar ännu bättre på plats
 på en strandrestaurang i solnedgången 
med fötterna i sanden men det funkar hemma med.
 Speciellt när det serverades i mina nyfyndade snäcktallrikar.
Perfekt för en ananas men de kommer att användas till "allt" i sommar 
Att jag hade glömt hur lite grön curry man behöver ta är en annan historia.
När inte vädret är hot så var maten det i a f,
det där med mai pet är tydligen överskattat.  




Fin lördag.

Kram B 





 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin