Om vi inte kan resa så hindrar det ju inte att man kan laga
typisk mat från olika resmål.
En favorit är crabcake från Kalifornien en annan är
Thailändsk cashew chicken i ananas som stod på menyn förra helgen.
Ja jag vet att den smakar ännu bättre på plats
på en strandrestaurang i solnedgången
med fötterna i sanden men det funkar hemma med.
Speciellt när det serverades i mina nyfyndade snäcktallrikar.
Perfekt för en ananas men de kommer att användas till "allt" i sommar
Att jag hade glömt hur lite grön curry man behöver ta är en annan historia.
När inte vädret är hot så var maten det i a f,
det där med mai pet är tydligen överskattat.
Fin lördag.
Kram B

Inga kommentarer:
Skicka en kommentar