onsdag 23 mars 2022

Att ha livet på paus......



Hej hej!

Hoppas allt är bra.
Här är det ledig dag inför jobbhelg och även om det inte finns något
att klaga på känns det som att livet står på paus nu.
Inte så konstigt egentligen då
vi både har nedräkning till operation och världen är uppochner!

Vad som däremot inte står på paus är naturen.
Underbart är bara förnamnet.


Eller ledig och ledig......
när man är ledig från ena jobbet finns det alltid nåt jobb på det andra.
Så även denna dag först bokföring och sen diverse fastighetsjobb i stan.
Som på bilden nedan såg det ut på vår gräsmatta där för exakt fem timmar sedan
och det ser nog likadant ut nu med om inte ännu mer blommor
efter dagens temperatur och sol.
I stan bara några km bort är det alltid minst en vecka före på våren
och t om vitsipporna blommade men de fastnade visst inte på bild ser jag nu. 



Äääääntligen börjar säsongen på riktigt......
helgens bukett med snödroppar hann knappt plockas in här hemma
förrän jag hittade hela tre blommande blåsippor i trädgården.
Man får vara glad för det lilla 
och tack vare att vi har gräsmatta och lite planteringar 
i stan med kan man njuta två gånger. 
Perfekt ju.




På tal om stan så gick helgens miniutflykt i närområdet just dit,
nämligen till Stadsparken.
Egentligen vill jag ha Vätterutsikten på närmre håll 
men den fick duga här uppifrån.
Om jag hade vinklat utsikten bara lite åt höger 
hade förresten dagens arbetsplats synts i bild med.



Ha en fin Lillelördag.
Själv ska jag se till att trycka på play
nu får det allt pausas från pausandet en stund. 

Kram B 




 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin