måndag 16 maj 2022

Del ett av måååånga


Hej hej!

Så var det måndag igen ...
måndag efter en riktigt härlig helg som nu har stoppats långt in i hjärtat.
Om din helg bara varit hälften så bra som min har den varit fantastisk :-)
Ja för wow vilken helg det blev.

Här kommer del ett av mååååånga.

Allt var verkligen tiptop från början till slut och det har varit sååååå mysigt och roligt.
Med bästa sällskapet , sagolikt vädret och alla upplevelser 
både i form av mat och dryck och i allt vackert vi sett kan det ju inte bli annat.
Dessvärre vi blev väckta mitt i natten i lördags
av ett sånt där telefonsamtal man absolut inte vill få ........ 
speciellt inte om man är långt hemifrån.
Tackolov gick allt gick bra men det blev inte mycket sömn.
Den där lilla detaljen med att sova den betyder absolut ingenting i sammanhanget,
det kan man göra i ett annat liv.




En mamma/dotterweekend i födelsedagspresent önskar jag mej härmed varje år.

Eftersom min MiniMe var helgens reseledare och stod för hotellbokning,
tågbiljetter till Köpenhamn mm
tog jag på mej rollen som förste fotograf, googlare efter 
fler saker vi inte fick missa i Malmö/Köpenhamn och sist men inte minst picnicfixare.
För att kvala in som picnicfixare ingår det att i förväg ha valt ut plats. 
Jag överraskade med vår favoritplats denna årstid.......
 kyrkoruinen mitt i körsbärsdalen ett stenkast från E4:an 
söder om Markaryd
som jag och mannen råkade hitta av en slump för några år sedan. 


Precis som på beställning hade vi tur med vädret.
När vi åkte hemifrån var det grått, kyligt och regnet hängde i luften 
from här var det sen varmt och strålande sol.



Det var del ett av måååånga.

Ha en fin start på vecka.

Kram B 








 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin