söndag 1 maj 2022

Att ha kräftskiva i april


Om man måste gå all in?
Japp såklart.... i a f när det gäller dekorationer och dukning :-)

Här har årets första skaldjursfest extra allt gått av stapeln 
och som synes så letades allt som fanns i kräftskivegömmorna fram.
Min enda födelsedagsönskan i år var en middag med allihop och att jag skulle
 slippa laga mat och ta hand om disken och
när den önskningen föll in kunde jag lägga lite extra tid på dekorationer.

Jag behövde inte göra något alls med det ätbara ....
en hel massa skaldjur med tillbehör, libanesiskt och tårtor dukades upp 
och inte nog med det så fick jag de allra finaste presenterna man kan tänka sig
nämligen tid med mina barn.
En mammadotterweekend i Malmö/Köpenhamn och en 
mamma/songolfldag med middag efter.

Bästa bästa:-) 



Det bjöds på havskräftor, räkor, krabbklor, rökta räkor, skagencheesecake,
baguette, alioli, hummersoppa,pommes, libanköttbullar,
kycklingspett, köttspett, taboule, ris och säkert nåt mer jag glömt.

Vilken fest. 


Även om de små skippade skaldjur 
 fick de såklart kräfthattar och dekorationer de med......
och dagen till ära ett eget barnbord i uterummet.






Å där har vi hon som fick allt servat .......
med och utan hatt :-)




Det var vår Valborg det.
Ingen eld och inte där vi brukar fira men det blev
det allra bästa man kan tänka sig......
hemma med alla våra favoriter förutom den störste av SmåPrinsarna. 
  Han passade på att dra iväg till kusten hela helgen med en kompis.

Ha en fin avslutning på helgen.

Kram B 

 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin