tisdag 3 maj 2022

Wowozela och att slippa.....


Hej hopp!

Då tar vi helg igen .........
japp när man jobbar hela den riktiga helgen 
och man är ledig mittiveckan får det bli fredag på en tisdag.
Rosor, ett glas rose, en bit smörgåstårta och dukning i uterummet
det kunde man tro var kvällens mat men eftersom vi 
varit iväg på fastighetsarbete i stan efter jobbet idag 
spar vi lyxet tills imorgon.
Då när det är "lördag".
Rosor, ett glas rose, en bit smörgåstårta och dukning i uterummet
 det serverades på den riktiga fredagen det.....
nämligen förra fredagen på min födelsedag.

Det var exakt det här jag kom hem till i fredags,
med lite assistans och hemleverans hade mannen fixat till det så fint.
Jag hade ju önskat mej att slippa fixa mat i lördags 
och den önskan gick i uppfyllelse både då och på den riktiga dagen.


I alla år har jag fått röda rosor och brudslöja både på min dag och på bröllopsdagen
så gissa om det uppstod förvirring när jag
packade upp dessa fina gula Woweozelarosor.
Undrens tid är inte förbi haha.


Idag är det fem veckor sedan mannen opererades 
och det går sakta men säkert framåt 
men om det räcker med två månaders sjukskrivning återstår att se.


Ha en fin kväll.

Kram B 



 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin