onsdag 27 maj 2020

Att skapa lugn , avkoppling och stilla .......



Det finns två ställen i världen som ger totalt lugn och avkoppling..........
det ena är hemma i ljusterapirummet
eller hemma överhuvudtaget förresten.

Det andra är vid Vättern.

Min lediga tisdag tillbringades exakt hela dagen hemma 
förutom en sväng till handelsträdgården 
och min barndoms närmaste undangömda lilla Vätterstrand......
den som är mitt i stan men ändå inte.

Vår stora strand ligger ju också mitt i stan men den här är på andra sidan.
Här är det märkligt tyst trots stadstrafiken strax intill 
och man alltid ensam till skillnad från de större stränderna.
Det är inte som i Baskarp, stora Vätterstranden i stan eller Huskvarna 
men det räcker gott och väl för att stilla Vätterabstinensen.



Visserligen var jag rätt lugn och avkopplad redan på morgonen 
och hade egentligen ingen Vätterabstinens alls  
men eftersom jag åkte ändå åkte förbi blev det såklart en snabbis ändå.

Bilen svänger ändå in där av sig självt så det var lika bra att hänga med.

När jag kom hem från miniutflykten blev det istället inflykt.
Först kom Prinsen på lunch och sen Prinsessan :-)
Vardagslyx när det är som bäst.
Att få umgås en stund på tu man hand med sina vuxna barn 
utan SmåPrinsar det hör inte till vanligheterna.
Nu hade de tyvärr inte lunch samtidigt 
så det blev dubbel vardagslyx och inga matlådor haha.
Å på tal om SmåPrinsar så blev det dejt med de två minsta lite senare på eftermiddagen
när mamman var iväg på ärenden som inga Prinsar får följa med på.
Trippel vardagslyx.





Ha en fin Lillelördag.

Kram B 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin