söndag 22 mars 2020

Villgöra/behövergöra och en matchning som inger hopp




Vilken helg vi har och än är den inte slut.

Inte nog med att jag hittade årets första vitsippa i vår skog
Handy Man startade årets första bygge ute med ........
ja jag skriver första för det finns som vanligt fler under planering.
Vi skriver alltid en villgöra/behövergöralista i januari för året. 
Punkter på den kan både läggas till ,strykas eller flyttas med till året därpå.
Det är alltid kul att kolla igenom den vid jul för att se vad som har förverkligats 
och vad som står kvar.
Uterummet har stått med de senaste tre åren och förra året kunde vi 
äntligen stryka det då det blev klart under senhösten.

En sak som står på 2020 års lista körde han igång med idag på förmiddagen 
så idag har vi inte stöttat någon lokal restaurang utan en bygghandel.
Det känns bra det med trots att det inte verkar vara
 problem där  ......än är väl bäst att tillägga.



Innan jag ens hann komma ut och serva med underhållning och kaffe hade han kört igång
och det som skulle rivas gick så fort att jag inte ens hann ta ordentliga förebilder. 
Nu håller han som bäst på med uppbyggnaden ,
målandet däremot får vänta.
Vad det var ska ni få se i veckan. 


En enda vitsippa ja 
men blåsippor som blommar det däremot det finns det gott om.
Hela slänten ner i skogen matchar himlen.
Alltså kolla färgen.......
inte ett moln och verkligen knallblå.
Precis vad som behövdes nu.
Tänk om det mitt i allt elände skulle vara grått väder med.
En himmel som ger hopp får var detta inläggs positiva avslut.








Nu blir det till att låna ut min Handy Man en stund ......
det var visst nån som behövde assistans med något som skulle borras upp i tvättstugan hos 
de minsta småPrinsarna så nu får han slutade byggandet här hemma.


Ha en fortsatt trevlig helg.
Ut och njut.

Kram B





Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin