måndag 23 mars 2020

I senaste laget .....



Att det är i senaste laget för semlor 
kan man tycka men när man hittar en bortglömd påse minisemmelbullar 
 i frysen är det nästan böter på att låta den ligga kvar där.
Så visst blev det en sen semmelfika eller två.
Minibullarna beställde jag 
till Alla hjärtas dag av av min hovleverentör Prinsessan.  
De som blev över då frös jag tydligen in.
Vi fikar nästan aldrig men en minisemla går alltid ner.....
det, våfflor, ananaspaj och några väl utvalda favoriter till .
En annaspaj gjorde jag faktiskt också med vänsterhanden i fredags.
Ja ni hör ju ..... 
här har det varit bakning på hög nivå.


Ny vecka igen. 
För min del är det hemmavecka nummer två och 
det känns som att den kommer att bli minst lika oviss som den förra.
Jag har all tid i världen att följa med på nyheterna dygnet runt 
vilket är både bra och dåligt.
Ibland får man helt enkelt bara pausa. 












Hur många bilder man kan ta på några minisemlor undrar kanske någon ?
Svaret är massor om man som jag är sysslolös och enarmad :-)




Ha det bäst.
Ja just det ....... dagens positiva höll jag på att glömma.
Svärsonen som kom med finfin present till svärmor
i form av egentillverkad handsprit
så nu doftar jag en blandning av t-röd, barnolja och parfym :-)
Ett tips om det är slut i butiken.

Ha en fin start på veckan.

Kram B 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin