onsdag 4 december 2019

Det där med tid......





Onsdag och redan mitt i veckan igen.....
ja men alltså hur är det möjligt???
Det var ju nyss mitt i förra veckan !
Hoppas allt är bra.
För min del väntar två lediga dagar så det är inte mycket att klaga på
mer än möjligen det där med tiden .....
Det magiskt vackra snölandskapet ute
det som skapade extra julstämning håller på att försvinna men 
vi njuter som bäst av den mysigaste tiden på året ändå.
Inga krav eller julstress här inte utan vi gör som vanligt
 d v s bara det som är roligt och det vi känner för.
Att man sen ibland vill lite för mycket roligt det är en helt annan sak.
Men man  behöver faktiskt inte göra allt själv
det går att köpa färdigt med ..... har jag hört.



Om julstämningen håller på att töa bort ute
är den desto högre inne.
Dagen startades precis som gårdagen och dagen innan dess.......
med tända ljus, juliga blommor och julkalendern på tv.
Mannen jobbar kväll hela veckan så vi slipper väckarklockan.
Vardagslyx när det är som bäst......
och det där med tid tillsammans och att skapa minnen
som jag alltid tjatar om det ÄR viktigt det.
Idag är planen tid tillsammans
och att skapa minnen med mina stora småPrinsar
och imorgon med de små.



Mer vardagslyx är julblommorna på köksön.
Amaryllisbuketten köpte jag på julmarknaden i söndags
och de vaxade hyacinterna är pyssel homemade by me.
Om det blev en och och annan svordom när stearinet skulle 
smältas och lökarna sen doppas femtioelva gånger innan de var täckta ?
Svar nej ...... det blev inte en och annan utan en hel massa haha.
Vissa saker är helt enkelt inte värt att göra själv.
Som sagt det där med tid ni vet ....... 



Nu mot stan för att möta glasmästaren
innan det är dags att hämta
de stora SmåPrinsarna i skolan och på förskolan.

Ha det bäst.

Kram B 



Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin