tisdag 3 december 2019

Stora julbaket ...eller mer det alternativa.




Hej där !

Hoppas allt är bra.
För min del väntar en lång jobbhelg så jag 
är nu ledig några dagar mitt i veckan istället.
Ska bara avverka denna tisdag först sen väntar  
både adventsmys och dejt med alla mina Småprinsar i dagarna två.
Tänkte faktiskt försöka hinna med att baka lite med
och som ni se så har stora julbaket redan påbörjats.
Haha skulle inte tro de va.
Bilderna har ett par veckor på nacken och 
är från Fars dag.
Stora julbaket på Skogssäter är annars mer det lilla.
Här bakas det pepparkakor med småPrinsarna,
 en och annan julgodissort.........
 och kanske något med saffran.

Tips på något smarrigt som inte är lussekatter mottages gärna.



Dagens bakbilder hittade jag i ett bortglömt utkast,
där kan de ju inte ligga
så här kommer för ovanlighets skull ett bakinlägg
 om nån är sugen på att baka något helt
annat än det "vanliga" till jul.

Tema chokladtårtebuffe kanske kan var något?.
En vit med hallon , en mörk extra allt
och min nya favorit ....... 
vit choklad med dulcheleche och cheesballs.
Japp ostbågarna gjorde allt ,
en sååååå oväntad och god kombo.
Sött,salt och krispig på samma gång och ingen kunde gissa vad det var i.
Det är den på bilden här under.





Ha det bäst.

Kram B




Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin