torsdag 7 mars 2019

Färgboost och den där speciella dagen som firas häromkring




Som kontrast till förra inlägget .

Från svartvitt till en riktig färgkick
vilket kan behövas efter det senaste mindre roliga dygnet.
Ett dygn som inte alls blev som vi tänkt, 
först blev tjejträffen inställd , sen fick vi ett telefonsamtal sent på kvällen
så natten blev inte heller någon höjdare  
men allt gick efter omständigheterna som tur var bra .
Om jag hade velat skriva om det här hade det passat bättre 
att göra det till förra inläggets dystra bilder 
men eftersom jag inte vill det och allt nu är bra igen 
passar dagens färgkick bra.

Det känns som om att det kan bli ett långt inlägg det här ,
vi får väl se framåt slutet om jag har rätt .
Sitter just nu och väntar på en reparatör som ska fixa
lampan i min nya ugn , den som pajade vid andra användningen 
så under tiden passar jag på att kika in här .




Jag tänkte varken skriva om tråkigheter eller om vädret ,
 vilket för övrigt är nästan exakt likadant som igår och i förrgår och dagen innan det......
förutom det där vita magiska .....
tänkte bara så ni vet :-)



Ni har väl koll på vilken dag det är idag va ?
Jajjamännnnn .......fössssssta tossstan i maaasss ,
dagen då vi i la Städa firar med att äta massssipantåååta och dricka bääääässss.

Nu är det så att det är lag på att man måste ha bakgatsförflutet
 för att kunna uttala det rätt och dessvärre så har jag det :-)
Många som inte har det gör ett tappert försök vilket bara låter dumt ....
t e x på radion där det hela dagen idag har pratats om just denna dag,
ingen av dem har det minsta bakgatsgener det kan jag lova .

När man hör sig själv så önskar jag att jag inte heller hade det haha:-)
Inte ens konditorerna kan stava rätt .......
tosssTan talas med T och inte D,
så är det med det !

Bakgatsgener..... ja . 
Numera är de inte så många här som pratar äkta romani längre ,
men vi råkar ha turen eller oturen haha att en hyresgäst lever kvar i det .
Nä det ingen otur mer tur, det är så lite originalitet som bevaras .
Det kräver nån sån som använder det och kan för att man ska falla tillbaka
vilket händer med en lightvariant nån gång då och då. 
Har man bakgatsförflutet så förstår man 
men att prata det på riktigt ordentligt var lääääänge sedan .

Jag har genom åren skrivit flera inlägg om det 
b l a HÄR. och HÄR.
Kolla in så får ni en glimt och se om ni förstår .



Hej där förresten !

Kul att just du tittade förbi. 
Hoppas allt är bra med dej .



Kolla in tulpanerna.
De kommer från jobbet och jag kan verkligen rekommendera dem ,
 de är outstanding och de tulpaner som står allra bäst.
Ibland får personalen blommor som inte går att sälja .....
de här tillhör kategorin ibland .
Lyckades norpa åt mig ett gäng som inte var allt för utslagna
och visste jag inte att de var äkta skulle man lätt kunna tro att de var fejk,
de ser ut att vara gjorda av sammet .


Blandade dem med två sorters rosa och buketten lyser verkligen upp hela köket.
Lite citrusfrukter att dekorera med sen är man färgboostad för flera dagar ,
precis vad som behövs nu.



Ha en fin dag mina vänner .
Det ska jag ha .
Om det blev ett långt inlägg ?
Ja det får du bedöma ........
å hoppla  precis just nu stannade reparatörsbilen utanför .
Vältajmat kan man säga.

Kram B 

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin