onsdag 6 mars 2019

Att ha haft oväntat ovälkommet besök




Det där med våren ja .
Jo men tjoho på den ..... eller inte !
Här har som synes Kung Vinter varit på besök igen.
Hoppas verkligen att det var en snabbvisit 
och att han drar hem igen snabbt som blixten till Nordpolen 
eller var han nu bor nånstans  
Drar dit och håller sig borta .....
forever .......
höll jag på att skriva men ja åtminstone till november , tack.

Denna gång hade han med sig sitt trollspö,
och allt han rörde vid till frös till is.
Visst ser det nästan ser lite magiskt spöklikt ut ?
Hur mycket jag än ogillar att han kikar förbi så var jag bara tvungen 
att fota lite snabbt igår .
Några av bilderna är från vår skog på tomten och resten är
från vägen till en av våra två badsjöar som vi har inom gångavstånd.



Varför jag fotat i svartvitt ?
Näääää det har jag INTE  alls gjort .........
exakt så här ofiltrerat trolskt såg det ut .




Hej där förresten !

Har ni också haft besök av herrn 
eller har ni turen att ha dejt med Gumman Vår istället ?
Alltså detta svenska ältande om vädret ,
för kallt , för varmt , för blåsigt b l a bl a bli bla bla.
Nu får det vara slut med det en gång för alla i a f här ,
finns det något tråkigare att läsa om det i vart och vartannat inlägg.
Ska bara skiva klart detta först :-)


På bilderna nedan ser ni vår skog , d v s halva tomten......
om nån nu är intresserad av det.
Mer värdelöst vetande är att jag 
annars alltid brukar fota uppifrån huset och ner mot skogen 
men denna gång blev det tvärtom .
Nerifrån och upp så nu har jag dokumenterat hur det ser ut
från det hållet när Kung Vinter varit på besök med.
Här fotas mest på sommaren annars.
På tal om vår skog .....
den har vuxit till sig rejält då det säkert är fem år sedan
 om inte ännu längre sen det gallrades.
I år är det hög tid att göra både det och att ta ner några av de gigantiska granarna
och ett gäng andra höga träd .


En av våra hyresgäster i stan som hyr både lokal och lagerplats
driver trädgårdsfirma .
Ett plus ett är ........
nääää det blev visst inte två när jag föreslog det för Handy Man .....
inte än men jag jobbar på att det ska bli det .
Kom med det briljanta förslaget häromdagen
men som vanligt måste han göra precis allt själv !

Han har genom åren säkert tagit ner tjugo träd om inte fler.
Då snackar vi björkar och granar så höga att man knappt ser toppen nerifrån.
Men eftersom skogen ligger i en ganska brant slänt och kvällssolen är från andra hållet
skuggar de som är kvar inte tomten .
Att ta ner dem går väl an men att ta hand om allt efteråt tar
låååång tid så önska mej lycka till med matten .



  
Hade jag gått en bit åt vänster hade huset skymtat högt där uppe .
Nu gjorde jag inte det då det var exakt lika isigt och ruggigt om det ser ut .
Hur det ser ut idag återstår att se ,
så här i skrivande stund strax före fem är det fortfarande mörkt.
Vaknade en kvart innan klockan ringde och hade inte alls tänkt skriva ett
så här långt morgoninlägg men vad gör man vid denna tiden annars haha .
Kvällen är förberedd , bokföringen gjorde jag klart igår efter jobbet
så det här gick av bara farten:-)









I kväll är det min tur att ha tjejträff
och i helgen väntar roligheter ,
bara nu Kung vinter 
drar hem med så är alt frid och fröjd :-)
Sova kan man som sagt göra i ett annat liv .

Ha det bäst.

Isiga kramar från Bittan 


Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin