onsdag 12 september 2018

Att vara svårövertalad ....



Har man grimma får man snart häst som min mamma alltid sa .
Jag gjorde mitt bästa med att skaffa hästen i helgen 
genom att servera middagen på ett sätt som man inte kunde ta miste på
vad syftet med den var.
Nu ska bara han som vägrar att rida övertalas med så att vi äntligen
 får till den där NewYorktripen framåt våren .



Han som alltid är pigg på att resa till USA i allmänhet 
och världen över i synnerhet har av någon konstig anledning
ingen längtan till städernas stad.
Värme och tropiska stränder går ju att kombinera med storstad
så vi får väl helt enkelt se om jag lyckas denna gång eller inte .
Eftersom vi var österut på den senaste längrebortpåvinternresan i år 
 borde det så lämpligt vara västerut tur denna gång .
Jaja vi får se ,
men först väntar en resa som inte bara finns i tanken och på önskelistantan utan 
en resa som är bokad ........
en efterlängtad mammadotterweekend om några veckor.










Som ni ser så intogs grimmaochhästmiddagen på glasverandan ,
lite skillnad mot kvällsbilderna därifrån igår , va .
Här kan man verkligen utöva ljusterapi likaväl som mysterapi när det är mörkt .





Både pinnarna som egentligen är 
cupcakesdekortationer och stripsfickorna kommer från Leilas ,
korgarna från den lokala presentgrossisten , porslin Mateus och Ittala 
 Underläggen är gamla som gatan ,
tror att jag hittade dem på Åhlens men liknande finns överallt  .


Idag blev det en sån där lååååång dag igen ,
åkte hemifrån redan före halv sex imorse och larmade inte av Skogssäter 
förrän vid nittontiden .
Han den svårövertalade jobbar kväll och kommer i bästa fall hem vid midnatt 
å med tanke på att jag ska upp lika tidigt imorgon så att jag lyckas hålla mig vaken
tills dess är ytterst tveksamt ........nääääää det är nog inte troligt alls .

Om det ska bli extra skönt med helg snart ?
Svar : JA .
Om vi har planerat in en ledig vardag tillsammans nästa vecka ?
Svar : JAAAAA på den med 

Ha det bäst .

Kram B

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin