söndag 2 september 2018

Att hyra in en kock , materiell lycka och lösningen på en blank dag


Min finaste lilla hjälpreda.....
en gurkplockande LillPrins :-)

Vår blanka lördag fylldes snabbt  ........
 redan före frukost var halva dagen inbokad.
med precis det som förgyller en blank dag .

 LillPrinsen ville hellre vara hos Farmor och Farfar 
än att hänga med när lillebror var på sin fotbollsträning i regnet .
Å eftersom pappan är tränare och mamman är iväg över helgen 
tyckte han att det var en bra ide att vi kom och hämtade honom .
Haha ja bara att käka upp frukosten i sängen och upp och hoppa.
Man behöver som sagt A L D R I G  vara orolig för att 
de där blanka dagarna är blanka så hemskt länge 
eller att det inte ska hända något .
Vi planerar in våra blanka dagar just för att kunna göra sånt här spontant .










Pappan och Lillebror kom efter fotbollen .....
och pappan hyrdes in som kock .


Ja bara att räcka upp handen ......
han är betydligt bättre på att steka pannkakor än vad hans mamma är .
Jag försökte intala honom att det borde varit jag som lärt honom 
men inte ens det gick hem haha.




Goda , lövunna och alldeles perfekta blev de så näääää
han har nog rätt ,
det är I N T E jag som lärt  honom det eftersom
mina inte blir lika fina alls.

Småkillarna fick vanliga med sylt och vi lite mer matiga med bacon och ost .
Mums .






När de åkte hem drog vi iväg en sväng.
Eftersom vi ändå skulle till mannens jobb för att hämta en bil  
passade vi på att åka till stan med,
där jag fick världens finaste baraförattpresent.
Materiell lycka och ibland är han bättre än bäst .
  
Å framåt kvällen tog jag ääääntligen tag i semesterprojektet 
eller mer det som inte blev gjort på semestern .

Applefotobok numer trettiosex ......
vår bröllopsresa till Paris .



Efter nackspärr och ett helt gäng svordomar som jag inte ens visste att jag kunde 
är den nu klar och beställd .

Appleböcker gjorda direkt i Bilder är outstanding i kvalitet 
och går inte att jämföra med " vanliga" .
Gör alltid från resor som är speciella eller till annorlunda resmål
och vartannat år i sagoform till SmåPrinsarna så de kommer att ha varsin 0-2 år ,
2-4 och 4-6 .

När de väl är klara är det väl värt jobbet
Både resorna och Prinsarnas är poppis att läsa och bläddra i.
Att göra dem är inga problem däremot att välja ut och redigera bilder
och sätta layouter det är det som tar tid .

'
Å på tal om bilder .....
bara så att ni vet det där med fyra bilder i ett inlägg är nu nerlagt innan det infördes.
Det lär även i fortsättningen bli fler :-)

Ha en fortsatt trevlig helg .

Kram B

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin