söndag 1 juli 2018

Varför inte ?!


Hej hej !

Ny månad och sommaren fortsätter .
Det firar vi med ......
ja kollakolla .
Mitt senaste shoppingfynd .

Till Bittan från Bittan .
Tack Bittan:-)
Ett braåhabord och det man inte kan ha för mycket av .....
nämligen Mateus .




Hej från vår bättre fredagsmiddag i solen ,
en middag bestående av nygrillade hamburgare med Maxbröd och Maxdressing ,
Original och green garlic inhandlade på vår lokala Ica .

Shoppingfyndet var som sagt i form av bordet och lite nytt porslin ,
 om man nu kan kalla Mateus för fynd.
Kanske inte.

Ni som hängt med här vet ju att jag gillar porslin i allmänhet
och Mateus i synnerhet :-)
Samlingen har genom åren blivit stor och består i dagsläget av
 färgerna sand, grön , två olika rosa, grått, turkos 
så nu var det på tiden att introducera en ny färg 
och komplettera med blatt med.
Två bubblesfat och en spetstallrik som t v får agera fat,
det är alltid en början med " ny" färg.
Tanken var att ha det blå tillsammans med Royal Copenhagen,
 duken och servetterna från ZaraHome och det blev exakt så somrigt som planen var.
Ja jag vet .... 
ytterligare en färg men varför inte ?!
















Med det önskar jag er en härlig dag .
Själv ska jag tillbringa även söndagen 
på ett svalt kontor/reception/säkerhetscentral  ......
bland sånt där som kameraövervakningar , larm , bemanningsplanering , 
redovisningar och försäljningsarapporter ska en nätt liten 
månadsrevision "slängas " ihop med så vips lär klockan vara fem .
På återseende .

Kram B




Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin