fredag 13 juli 2018

Rekord och en spontantripp




Sol och bad ......
och ljumma kvällar .
Ja jobbar man så gäller det att ta tillvara på all soltid man kan,
vilket inte har varit svårt alls denna sommar.
Min nya tjänst innebär ju inga kvällar längre 
bara det gör livet så mycket lättare .
Första sommaren utan kvällsjobb och jag har nog inte riktigt fattat lyxen med det än .
Att komma hem halv tre eller halv sex istället för halv tio
gör onekligen en stor skillnad .
Oftast badar vi ju hemma 
men igår var jag sugen på ett dopp i sjön .
Ja jag skriver jag eftersom det som vanligt var mest jag ..... badkrukan 
som vill ha minst tjugoåttagrader han hänger med
men det är inte alltid han badar .......
typ oftast inte eftersom under de temperaturerna skapar kramp i vaderna !!!!!!!
Hur som helst ,
när han ääääääntligen kom hem igår kväll efter att ha jobbat över alldeles för länge 
och vi precis var på väg ringde min bästa H 
och tyckte att vi skulle ta kvällsdoppet i deras sjö istället .





                            Istället för vår sjö blev det deras plus en sallad och ett glas rose 
på deras härliga altan med sjöglimt :-)

                                                   En bättre spontan torsdagskväll helt enkelt .
                                      Som sagt det där med att inte längre jobba kvällar innebär
                                                        att man kan göra mer sånt här oplanerat ........
spontantrippar here we go .



BFF och sen vi var tre år ........
det är värt att fira det :-)

Bad i vår sjö blev det istället på förmiddagen idag,
då tillsammans med två småPrinsar med deras mamma och pappa .
Enligt alldeles färsk mätning var det hela tjugotre grader .
Lite firarvarning på det med va .


 Förhoppningsvis blir det mer bad i helgen ......
i havet .

Ha en härlig fredagskväll .

Kram B


Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin