fredag 8 juni 2018

När inte orden räcker till .....




Freeeedag !

Snart räcker inte orden till och med risk för att vara tjatig så .......
vilket väder vi har :-)
Trettio grader blå himmel och sol .
Härligt är bara förnamnet !
Visserligen jobbar jag helg men vad gör det ,
sommaren håller i sig, jag har ledig dag så fredagskänslan lär 
infinna sig ändå  .
Kan inte bli mycket bättre :-)
Hoppas ni har det bra med .





Min fredag kommer förutom sol och bad att innehålla mer förberedelse ,
inhandling och planering inför namngivelsen.
 Morfar förbereder han med ,
han har köpt partytält och igår kväll snickrade han ihop skylten och målade .
Nästa vecka är det fullt upp så det gäller att göra lite i taget ,
att fixa logistiskt för fyrtio gäster kräver sin planering .
 Bland det roligaste jag vet är ju dukningar och dekorationer 
så precis som vid de andra tre Namngivelserna går vi såklart all in .
Kolla kategorin namngivelse till höger om ni vill se hr det har sett 
ut tidigare .
Det dyker upp paket nästan varje dag med dekorationer 
och igår kom huvudpersonens mamma med en första leverans 
med det de köpt .
Med två gulliganer att ta hand om på dagarna så gäller planering
för henne med så samesame ........ta lite i taget.
Vi var ju iväg på utflykt igår ,
 hon och jag och huvudpersonen him self allt för att hon skulle hitta klänning 
till den stora dagen .
jag gick en sväng med lillemannen i vagnen så att hon skulle
få lugn och ro och kolla men näääääää det var inget som passade ........
Istället var det mormor som shoppade .
 En fyndad snyggelisnyggsnygg lykta b la ,
De var nedsatta med tvåhundra spänn så givetvis ångrade jag 
att jag inte köpte en till !
Klännngsletandet ....... 
ja det går vidare för mamman . 
Själv har jag min outfit klar .....
eller nästan velar fortfarande mellan två .


Mini Tove Frankposter fick också följa med till Skogssäter .
Att rama in dem får bli kvällens todo ,
en alldeles lagom sysselsättning för nån en sommarfredagskväll ute 
under tiden nån annan grillar .


Önskar er en riktigt härlig fredag och helg ,
dags att köra igång med planerandet om det ska bli något gjort .

Kram B

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin