torsdag 7 juni 2018

Att ha mindre rätt och vårt Nationaldagsfirande


Hej hej !

Hur har ni det såhär på Nationaldagsdagen ?
Bra hoppas jag .
Här är det bara finfin efter en sååå lyckad gårdag  , 
lyckades flexa ut strax efter lunch för firandet men och vi hann även med att 
koppla släpkärran och åka och inhandla 
namngivelseträd före det .
Vad den allra minste Prinsen får för något ska ni få se sen.

Idag är jag ledig inför jobbhelg och ska på utflykt med Prinsessan och 
han den där lite älsklingen som nu har blivit med eget träd han med  .




 Vi önskade ju som vanligt fint väder på vår tradition igår
och den önskningen gick såklart hem .
Har lärt mig av proffset   Annelie .....
att önskar man något tillräckligt mycket så blir det så ....
förr eller senare 
Ja så är det !
Hon har ett amerikanskt uttryck för det som jag inte kommer ihåg
vad det heter just nu men det funkar !
Själv brukar jag kalla det häxvarning :-)





Traditioner är till för att hållas på ,
de kan ändras eller att det tillkommer nya men i grunden samesame.
Att gå upp i kohagen på Nationaldagen
med picnic och bästa vänner har vi gjort i så många år att jag tappat räkningen .
Vilken lyx att ha naturreservatet inpå knuten ,
ja vår tomt gränsar faktiskt till det .


Skåla för oss och Sverige , sjunga Du gamla du fria,
vifta med flaggor och picnica .....
bästa sättet att fira Nationaldag på .
J hade träffat bonden som hoppades på att hinna släppa ut korna idag 
men tydligen inte för vi var ensamma i hagen /på ängen.








Sen är det väl lika bra att erkänna .......
bara att räcka upp handen .
Skrev ju igår att jag tycker att Nationaldagen firas dåligt .......
ja okej då efter i år så får jag väl backa lite på det .
1.När jag åkte till jobbet vid halv åtta var det flaggor hissade precis överallt .
2.Vi har en hembygdsgård två kvarter hemifrån ,
 när vi skulle åka och köpa trädet var det fullt firande där.
3.Vi lyckades passera en till på vägen och samma sak även där 
plus på flera olika ställen till.
Så visst finns det hopp om Sverige trots allt 
och det gör mig absolut ingenting att backa på den
snarare blir man glad av att ha mindre rätt   :-)


Hoppas ni också hade en fin Nationaldag 
oavsett om ni firade stort , litet eller hemska tanke inte alls :-)

Nu på utflykt .
Ha det bäst .
Kram B




Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin