torsdag 1 mars 2018

Att vända blad .....



En vacker blombukett pryder vardagsrumsbordet .

Sista punkten på gårdagens möte
stod I N T E på agendan .

Avtackning.

Av mej !

Blev överraskad med både blommor , fina ord och bubbel :-)

Exakt klockan tjugo och femtionio var sista bankpasset gjort ,
 det och sista kvällen .
Avslutade en låååång " karriär " med att först fota och 
sedan sudda allt personligt från min anslagstavla .
Skrev istället dit en sista hälsning O C H en utgårinomkortskylt :-)
Att städa bort mååååånga år från kontoret har gjorts successivt sedan i november 
vilket innebar att det inte var mycket kvar ,
så efter att ha låst kassaskåpet , loggat ut och larmat på för allra sista gången
var det bara att ge sig ut i kylan ,  hem , korka upp presenten och fira .

En torsdag alldeles ensam .......
haha nääää skulle inte tro det va  ,
inte med bubblet i a f .
Det spar vi tills imorgon .

Idag har jag vänt blad och börjat på ett nytt kapitel i boken ,
det kapitlet var spännande från första raden 
och inleddes direkt med två annorlunda uppdrag .
Långtråkigt har man inte det är ett som är säkert .

Först lånade jag ut min röst och spelade in ......
något som förhoppningsvis kommer att göra riktig succé :-)
Mer om det kommer när succén är ett faktum hihi.

Nästa uppdrag är en riktigt rolig galen grej som ska ske imorgon.
Vet att några läser här och eftersom det ska bli en överraskning för 
cirkus hundra pers så tänker jag inte avslöja mer ..... 
just nu .



Så här sitter jag denna torsdagskväll .......
funderar och planerar , njuter av blommorna 
och laddar inför morgondagen ,
den som börjar redan klockan sex .
Eller börjar och börjar ........
om jag ska vara på plats klockan sex lär den väl börja en bra stund före fem !
Dagens uppdrag kommer att bli en utmaning som heter duga .
Tänkte på en sak förresten ......
så många inlägg jag skrivit de senaste veckorna som rör mitt jobb 
har jag nog inte skrivit på alla år jag bloggat.
 Här har jag har medvetet valt att hålla isär arbete , personligt och privat 
och så kommer det att vara i fortsättningen med .
Kan möjligen komma något inlägg till ,
om det som nu har med " livet " att göra vill säga .
Möjligen !

Å jodå bubblet ligger på kylning....
kan tänkas att det korkas upp i morgon .

Ha det så bra .
Vi ses när jag klivit tillbaka in i zonen igen :-)
Kanske i kväll , kanske i morgon .

Kram B


2 kommentarer:

Från Glam till Damm sa...

Grattis!
Vad underbart med en sådan fin avtackning. Betyder detta nu att du är Fru Fri och kan göra vad du vill?
Vackra blommor...och ja, att dela bubblet med någon blir ju trevligare :-)
All lycka till och det skall bli kul att få läsa mer.
Kram, Anneli

Bittan sa...

Tack ...... näää nån Fru Fri betyder det tyvärr inte .
Har " bara " fått nytt jobb på jobbet ,
planerna mot Fru Fri pågår däremot .
Ha en trevlig helg .
Kram B

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin