tisdag 20 februari 2018

Snö, snö, snö , en utryckning och att ha fel !



Snö , snö , snö  å ännu mera snö.

Det där jag bestämt hävdar att 
efter Alla Hjärtans dag är det vår ........
njaaaaaa inte precis va !
Där fick jag för att jag skrev det häromdagen :-)
Ja ja jag kan väl sträcka mej till 
att det blir det första mars därå.
Nästa vecka kommer våren bara så att ni vet .

Igår firade vi ju årets sista Alla Hjärtans dag och så här såg det ut då .
Snö, snö, snö å ännu mera snö


När Mormor som varken kan / får lyfta eller bära tungt efter
alla axeloperationer behöver hjälp
rycker en liten kille ut .
Min bäste lille snöskottare kämpade på :-)


Jag tyckte att vi hade fått nog med snö 
redan på förmiddagen ........




..... men det var inget mot vad som singlade ner sen .




 Ja vad säger man .....
galet vackert är det i a f .....
inte minst i mörkret i går kväll då jag bara var tvungen att
pulsa runt och fota en sväng i trädgården .



Snölyktan vid entrén som Mormor och Liten 
tändes och lyste välkomnande hela kvällen och även i mörkret i morse .
Då hade det kommit ännu mer så vi får väl se 
hur rätt jag har om mina vårterorier .







Hur har ni det ?
 Lika magiskt vitt och vackert med hos er med hoppas jag ?
Vad tror ni om första mars ?
Har jag rätt eller fel igen  ?


Kram B

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin