tisdag 13 februari 2018

Om sanningen verkligen ska fram .....


Sov du lilla videung än så är det vinter .
Än så sova björk och ljung , ros och hyacinter .
Än så är det långt till vår
innan rönn i blomma står

Långt ja ......
ja det kan man verkligen säga .



Klev upp en sväng från soffan efter lunch för att fota vinterträdgården ...........
inifrån .
Japp så fick det bli ,
gick inte ens ut när jag arrangerade 
de sååååå avancerade videpicsen.
 En fejkvidekvist och matchande kaffekopp bredvid .....
fortfarande med fötterna inne :-)

Vad gör man inte för konsten haha.

Näää om sanningen ska fram 
så behövde jag andas frisk luft .
Väl påpälsad drack jag faktiskt kaffet ute 
på spaverandan ,
ja visserligen på den inglasade men jag var i a f ute .




Även om jag föredrar grönt 
menvisst ser det härligt ut med det nästan orörda vita fluffiga pudret ........




...... både i trädgården och på infarten .
Inte ett spår mer än från grannens katt 
inte ens ett bilspår på garageinfarten  p g a
att den ena bilen står parkerad " orörd " nedanför och den
andra har platsen " ur bild ".



Längtar ut för att få premiära
min vinterpresent som jag beställt 
Vad DET är får ni se så fort jag är på benen igen .



Ser ni ....
det är inte ens spår eller upptrampat till Skogssäter Garden spa.
Då är det illa, riktigt illa !



Nu ska jag kurera mej inför morgondagen 
även om det inte blir All Infirande som tänkt 
så något hjärtligt måste till i a f .

Ha en go kväll.

Kram B

* inlägget innehåller reklam *

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin