fredag 16 februari 2018

Att bli totalt överraskad .......bort med lättkränktheten och F**c Jante !






Att bli totalt överraskad när någon verkligen har tänkt till  .......
det behöver som jag skrev om för ett tag sedan 
inte vara guld och diamanter utan kan precis lika väl vara en frukost på sängen ,
en tänd bastu och öppet spabad ,
en urplockad diskmaskin eller ett städat garage .
Pass på den sista haha :-)
För att det skulle inträffa i vårt garage måste
nog himlen ramla ner först och det ja vore ju himla dumt .

De där första överraskningarna med frukost på sängen t e x de däremot 
det är " någon " riktigt duktig på . 
Vad beträffande garaget så har jag gett upp ,
 vi har helt enkelt lite totaltfinnsintepåvärldskartan 
olika definitioner om vad " städat " är .......
jaja men minus det därå så var det att bli totalt överraskad det skulle handla om .

Kan tänkas bli ett långt inlägg så
varning varning med stort V redan nu .



Hintade i förra inlägget om en överraskning 
som någon hade fått till helt fantastiskt bra .
Min torsdagkväll blev verkligen utöver det vanliga då någon faktiskt överraskade .....
inte med diamanter men väl med guld:-)

Nu handlar det ju inte precis om någon vem som helst 
utan han den där Mr på Skogssäter , mitt livs kärlek, 
pappan till mina barn, Morfar/ Farfar 
till mina barnbarn ......
Darlingen :-)



Eftersom jag väldigt noga hade hintat om bubbel 
så hade jag faktiskt förväntat mej ett glas när jag kom hem sent från jobbet .
Han är ju som sagt överraskningarnas man .......
så näääääää,
inget på kylning och inte ett glas framdukat så långt ögat nådde .
Efter att ha påpekat att N Å N liten överraskning  kunde du väl i a f ha hittat på ,
du som varit hemma sisådär fem timmar längre än mej 
fick jag bara till svar att den får du leta efter själv .
Hoppla då hade han tydligen fixat nåt ändå! 


Jo det kan man säga !
Vände mej om och hittade ett paket på soffbordet ,
ett paket som visade sig innehålla världens finaste smycket :-)


För att inte tala om motiveringen .......
två hjärtan i varandra symboliserar oss ,
eftersom de sitter ihop för alltid :-)

A L L T I D .

Vi har precis som de flesta gått igenom en massa tillsammans ......
tack och lov mest roligt , fantastiskt och underbart 
men vi har också prövats och varit med om fruktansvärda ledsamheter .
Både i form av det värsta som kan hända förlust av föräldrar 
men även ett av de värsta sjukdomsbesked man kan tänka sig 
(vilken lyckligtvis gick bra efter operation och många år av kontroller  ) 
plus tre mindre allvarliga axeloperationer som
begränsar vardagen till viss del och innebär mer eller minne ständig värk.

 Vårt liv tillsammans har som ni förstår inte alltid glidit fram på en räkmacka 
men något som alltid funnits där är tron på vår kärlek till varandra 
i såväl med som motgång .
Det och att alltid försöka se något positivt och göra det bästa av
situationen ........
från det jag var trettiofem och min mamma så hastigt helt utan förvarning
 gick bort ,verkligen mitt i livet ,
och min pappa i samma veva blev dement och vi fick 
" ta hand om " honom tio år har vi " fått klara oss själva ".
Sorgen är en sak ,
den bleknar men saknaden däremot den har varit enorm .....
att inte bara ha nån att ringa till eller be om hjälp och råd 
har varit tufft många gånger .
Att de heller inte fick se sina älskade barnbarn växa upp 
inte heller uppleva när de blev föräldrar 
är ännu en sorg .

Mycket därför lever vi som vi gör .......
vi har sen flera år tillbaka försökt att planera
så gott det går att få mer ledig tid tillsammans 
och vi försöker alltid att leva här och nu .
Det där med att skjuta upp saker och ting och vänta bara för att 
det inte anses " normalt " eller för vad andra ska tycka 
det har vi för länge sedan lagt ner .

F**k Jante och alla lättkränkta .
Vem orkar bry sig ?
Alla har vi ett liv och det gäller att göra det bästa av det.
För oss är att leva det bästa ,
för dej säkert något annat 
men huvudsaken är att var och en gör det som känns rätt .

 

Att vi ska leva tillsammans förväntar vi oss i trettio år till.....
minst :-)


Skumpan ligger på kylning idag istället ,
nu kommer han strax hem så vi kan fira ......
O S S , livet och våran trettio åriga förlovningsdag . 








Precis som jag varnade så blev det låååångt .
Grattis om du hängde med ända hit :-)

Ha en härlig fredags kväll ,
det ska vi ha !

Kram B 

2 kommentarer:

Elzie sa...

Ja nog ska man passa på att leva när man är här på jorden. Den tiden går så otroligt fort, det har man ju märkt nu. Vi firade ju 20-årig förlovning för 2 år sen och jag fattar inte vart den tiden tagit vägen. Man häpnar över hur det rullar på.
Ha en fin helg.
Kram Elzie

Bittan sa...

Ja helt galet när man tänker tillbaka ....
fin helg till dej med .
Kram B

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin