söndag 17 december 2017

X-MAS





X-MAS skylten utanför dörren ,
bara för att ........
tja bara för att det är tredje advent får ni den både i dagsljus och i kvällsbelysning .


Å med järneken i snön som inramning .
Kan det vara mer juligt ?
Ja det ska väl va att Tomtemor och Tomtemor pussas på
glasverandan därå.
Upptäckte dem såhär efter att Liten åkt hem häromdagen:-)
Jodå han erkände sen att det var han som arrangerat oss dem .....
lille sötnosen .



Den där järneken var det ja .....
den som är en historia för sig .
För x antal år sedan fick jag för mej att det skulle plantera en  ,
sagt och gjort en buske grävdes ner i rabatten vid entrén 
och Bittan såg framför sej hur stor den skulle bli .
Tanken var att frossa i järnek.....
om inte första december men väl alla kommande .
Att göra maffiga kransar och plocka in grenar till jul 
från en alldeles egen gigantbuske .
Det där med frossa har gått sådär kan man väl säga ,
det där med gigant med .
Måste ha varit en microjärnek vi fick tag på 
för den är fortfarande exakt lika stor 
eller mer rättare sagt lika liten .
Jadå visst plockas det några kvistar varje jul 
och sen växer de ut lagom till nästa ,
men den blir liksom aldrig större .

Ja ja jag H A R ju en järnek i a f ,
det är det inte alla som har :-)

Å inte en Christmasljusstake från England heller för den delen.



Om det är X-mas ute så är det istället Christmas inne .
Samesame but liiite different .
Christmasljusstaken inne får jag alltid en massa frågor om .
Den kommer som sagt från England .
och var en julklapp för många år sedan från min bästa L ,
då på den tiden de bodde där .
Jag såg den en av gångerna vi var över hos dem ,
köpte den inte av nån konstig anledning och höll sen på att ångra ihjäl mej .
Gissa om jag blev glad när jag öppnade paketet :-)
Varje år kommer den fram 
och varje år ökar jag ljusförsäljningen .
Det går åt nio värmeljus / dag  ,
är jag hemma hela dagen kan det bli arton .







Önskar er en fin tredje advent ,
här är det ju dessutom fredag då det är sista dagen
på jobbhelg och vi båda är lediga imorgon .
Att vara ledig just denna måndag är extra vältajmad 
 äntligen ska vi få fiber indragen .
Det grävdes för lääääänge sedan och sen har det hänt
ingenting,ingenting och ingenting men imorgon är det visst dags .

Kram B


Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin