söndag 17 december 2017

Det som slår det mesta idag .....



Alltså finns det något härligare efter en lång jobbhelg än en bastu varvat med ett 
bubbelbad under bar himmel när snön faller ?
Inte bara då förresten utan när som helst.
Nuuuuuuu tar vi helg på riktigt eller i a f en kort sån
d v s en ledig måndag :-)

Hej på er förresten !

Hoppas allt är bra och att ni haft en 
riktigt avkopplande sistahelgenförejulhelg .
Kanske har ni varit på julmarknad eller julbord ?
Handlat de sista julklappar eller bara varit hemma och njutit 
av lugnet så här en vecka före dagen D ?



Skogssäter Garden Spa .
Stora sistahelgenförejulbadet here we go
 jajjamännn det hinner nog bli fler dopp i veckan gissar jag :-)



Det där med no julstress det jag skrev om häromdagen .........
fick mig återigen att tänka på förra året,
då när jag var sjuk i nitton dagar och pendlade mellan
trettionio och fyrtiograders feber mellan den tredje och den tjugoandra december .
Trots det blev det jul då med.......
en riktigt , riktigt lyckad , mysig , lugn
och alldeles perfekt sådan även om jag missade
allt det roliga innan och i princip inte hade gjort någonting
Två dagar före julafton var jag äntligen feberfri
och var då rätt matt om man säger som så,
rätt är väl en underdrift .
Den kvällen då jag borde ha gjort " allt " valde vi att istället
tillbringa just här i badet för att fira livet .
Att klä granen , handla maten och plocka fram pyntet
hade mannen gjort men jag saknade det där som jag gör.
Det som jag gör bara för att jag vill och för att det är kul
men det var liksom inte viktigt .
Utan då var jag bara tacksam över att få vara frisk
och att över huvud taget kunna vara med och fira julen med
de viktigaste personerna i mitt liv .

Så om det mot förmodan finns nån kvar därute
som fortfarande stressar så kanske min förra julenerfarenhet
kan hjälpa till att låta bli .
Kan jag som är the Queen of Julen
visserligen självutnämnd men ändå
ha en finfin jul utan att i princip ha gjort nåt
mer än beställt julklappar på nätet så kan DU det med .



Åter till vårt Garden spa ......
bilderna är från en annan kväll  ,
det var som ni ser före the WinterWonderland .
Nu är allt inbäddat i ett vitt fluff 
och sååååå magiskt vackert med alla snötyngda träd ,
KungVinter har svept över med sitt trollspö
och fryst " hela vlärden " så där isigt och frosigt  .
Nästan sagostämng ....
eller inte bara nästan det Ä R det .
Måste fota när vi hoppat i .


Önskar er en fortsatt mysig tredje advent ,
det ska jag ha .....
vi avslutar den med att fira fredag :-) 

Kram B


Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin